دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

آمار حوادث چهارشنبه سوری در حال افزایش است ۴۸۶ نفر مصدوم و ۱۱

تهران – ایرنا – سخنگوی سازمان اورزانس کشور درباره آخرین حوادث چهارشنبه سوری در کشور گفت: متاسفانه آمار حوادث چهارشنبه سوری اکنون در کشور در حال افزایش است به طوری که از اوایل بهمن ماه تاکنون ۴۸۶ مصدوم و ۱۱ نفر فوتی داشته‌ایم.


به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی خالدی عصر سه‌شنبه در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: در یک ساعت گذشته نزدیک به ۴۵ مصدوم در حوادث چهارشنبه سوری داشتیم که  این نشان می دهدکه حوادث روند افزایشی دارد.


وی تصریح کرد: در این حوادث ۴۹ نفر دچار قطع عضو و ۲۳۰ نفر سوختگی متوسط و شدید شدند و این آمار در حال افزایش است.


خالدی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که صدای ناهنجار زیادی در شهر شنیده می شود و باید نظارت جدی توسط والدین روزی فرزندان صورت گیرد وگرنه شب های بدی را پیش رو خواهیم داشت.


سخنگوی سازمان اورژانس کشور تصریح کرد: بیشترین آمار مربوط به این چهار پنج روز آخر در آستانه چهارشنبه سوری است و براساس مقایسه با سال گذشته۴۷ درصد رشد در مصدومان را داریم.


وی با اشاره به اینکه در وزارت بهداشت مرکز هدایت عملیات و بحران داریم، ادامه داد: بیشترین حوادث مربوط به سه استان است که آذربایجان شرقی ۲۰ درصد حوادث و تهران ۱۸ درصد و ۱۵درصد حوادث مربوط به استان قزوین است.


خالدی اظهارداشت: متاسفانه تاریکی هوا یکی از دلایلی است که کودکان و نوجوانان از این فرصت استفاده می کنند و از ساعت ۱۶ تا ۱۲ شب اوج مراجعه به مراکز درمانی است که نمونه آن در مرکز سوختگی شهید مطهری تهران است که سه نفر در یک پراید بوده که یک نفر فوت کرده و دو نفر جوان ۲۷ و ۲۸ ساله با حال وخیم از جنوب تهران به این بیمارستان مراجعه کردند.


به گفته وی، ۱۵ درصد افراد آسیب دیده عابران هستند به همین دلیل توصیه می شود که مردم حتما قبل از شروع این حوادث خود را به منزل برسانند.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40