دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

آغاز عملیات اجرایی ۴۸ طرح بزرگ صنعتی تحول بنیادی در توسعه اقتصاد

تهران – ایرنا – عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: آغاز عملیات اجرایی ۴۸ طرح بزرگ صنعتی در کشور تحول بنیادی در توسعه اقتصاد کشور به وجود آورده و موجب رونق تولید کشور می شود.


«محمد طلا مظلومی» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در مورد آغاز عملیات اجرایی ۴۸ طرح بزرگ در کشور افزود: بهترین راه مقابله با تحریم‌های ظالمانه نظام استکباری، استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور است که در این راستا مقام معظم رهبری تعبیر اقتصاد مقاومتی یعنی اتکا به ظرفیت داخلی را به عنوان یک راهکار برای برون رفت از این وضعیت مطرح کردند و دولت سیزدهم هم در تبعیت از مقام معظم رهبری آغاز عملیات اجرایی این طرح ها را برای تحقق خنثی سازی تحریم ها در دستور کار خود قرار داد.


مظلومی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود که آغاز عملیات اجرایی ۴۸ طرح بزرگ صنعتی در کشور بتواند تحول بنیادی در توسعه اقتصاد کشور به وجود آورد و باعث رونق تولید در کشور شود.


نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت سیزدهم علاوه بر استفاده از ظرفیت های داخلی تولید، تعامل با کشورهای همسایه را در دستور کار خود قرار داده است و در مذاکرات وین هم با قاطعیت حفظ منافع ملی ایران را دنبال می کند در مجموع این اقدامات ترسیم کننده آینده روشنی از ایران اسلامی بر پایه «ما می توانیم» است.


مظلومی خاطر نشان کرد: ملت ایران هر زمان که در تنگنا قرار گرفتند، توانستند با حفظ استقلال و عزت کشور روی پای خود بایستند و در شرایط فعلی کشور هم دولت و اعضای کابینه تمام همت خود را برای رفع مشکلات معیشتی کشور قرار داده‌اند و آغاز اجرایی عملیات طرح های صنعتی هم در راستای همین هدف مهم دولت است.


عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بخش صنعت در اقتصاد کشور نقش مهمی در ایجاد ارزش‌افزوده و اشتغال زایی ایفا می‌کند و نسبت به سایر بخش‌ها از تنوع بالایی برخوردار است. با توجه به اهمیت صنعت در رونق تولید و ایجاد اشتغال، دولت سیزدهم در راستای اجرای سیاست‌های  اقتصاد مقاومتی طرح های صنعتی را در دستور کار خود قرار داده است.


مظلومی تصریح کرد: بخش صنعت با توجه به ظرفیت‌هایی که در افزایش تولید دارد، می‌تواند بهره‌وری را در کوتاه‌ مدت افزایش داده و باعث رونق اقتصاد و حرکت چرخ‌های تولیدی در کشور شود و نتیجه مطلوبی در حوزه اشتغال نصیب کشور کند.


وی با بیان اینکه مجلس همراه و هماهنگ با دولت در مسیر حل مشکلات معیشتی مردم گام بر می دارد، افزود: مجلس با توجه به رویکرد دولت سیزدهم در ارائه خدمات مطلوب و بی منت به مردم در کنار دولت به عنوان پشتیبان خواهد ایستاد و از  همه ظرفیت‌های خود در حمایت از دولت استفاده می‌کند.


به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور روز یکشنبه در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما، دستور آغاز عملیات اجرایی ۴۸ طرح بزرگ صنعتی کشور  را با اعتباری معادل ۱۷ میلیارد دلار صادر کرد.


شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، مجتمع فولاد مبارکه، شرکت ملی صنایع مس ایران، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان به عنوان «گروه پیشرانان پیشرفت ایران» مسئوولیت سرمایه‌گذاری در این ۴۸ طرح بزرگ صنعتی را بر عهده دارند.


۱۱ میلیارد دلار صادرات سالانه، تولید ۵۴ میلیون تن محصول معدنی، فلزی و پتروپالایشی، معادل ۲۰ میلیارد دلار درآمد سالانه پس از بهره‌برداری و ایجاد ۲۱ هزار شغل مستقیم و ۶۴ هزار شغل غیرمستقیم از جمله مزیت‌ها و ظرفیت‌های این پروژه‌های عظیم پس از بهره‌برداری است.