دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

۸۵۱ میلیارد تومان از تعهدات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر محقق

بوشهر- ایرنا- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر گفت: از مجموع چهار هزارو ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب ششمین سفر استانی رئیس جمهور به این استان تاکنون ۸۵۱ میلیارد تومان از این تعهدات محقق شده است.


به گزارش ایرنا، علی درویشی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: از مجموع اعتبار سفر رئیس جمهور به استان بوشهر تعهدات سازمان مدیریت و برنامه ریزی در قالب بودجه عمومی یکهزار و ۸۸۱ میلیارد تومان است که از این میزان یکهزار و ۱۳۴ میلیارد تومان مربوط به سال‌جاری است که با توجه به مبلغ تخصیص یافته ۷۳ درصد آن محقق شده است.


وی بیان کرد: ششمین سفر استانی رئیس جمهور به استان بوشهر ۹۳ مصوبه داشت که با پیگیری‌های انجام شده از چهارم آبان ماه سال جاری تاکنون به وزارتخانه ها ابلاغ و این میزان اعتبار در یک بازه زمانی چهار ماهه در چهار مرحله به استان بوشهر ابلاغ شده است.


درویشی با بیان اینکه این حجم از اعتبارات سفر رئیس جمهور هم تخصیص و هم واریز شده است اضافه کرد: انتظار می رود با تخصیص این میزان اعتبار از اعتبارات سفر رئیس جمهور تحرک اساسی در حوزه عملکردی دستگاه‌های اجرایی شاهد باشیم.


وی تاکید کرد: با تخصیص این میزان اعتبار به دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر انتظار می‌رود استان به کارگاهی از فعالیت‌های عمرانی تبدیل شود و از این پس بهانه نبود اعتبار از سوی هیچ دستگاهی پذیرفته نمی شود.


کشاورزی نخیلات و شیلات 


رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر گفت: در قالب پنج پروژه ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار به حوزه نخیلات و خرما تزریق شده که این پروژه ها شامل تکمیل زیرساخت‌های ایستگاه پمپاژ حاج مهدی در دشتستان ۲۰ میلیارد تومان، سه پروژه سعدآباد ۳۰ میلیارد تومان، آبپخش و شبانکاره که در زمینه آبیاری تحت فشار است هر کدام ۲۰ میلیارد تومان و برای جایگزینی و اصلاح نخیلات نیز ۲۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.


وی اضافه کرد: در حوزه شیلات نیز ۶۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات سفر تاکنون اختصاص پیدا کرده است که از این میزان  هشت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای لایروبی ۲ اسکله لاور و نخل تقی اختصاص یافته که تاکنون مناقصه آنها نیز انجام شده است.


وی یادآور شد: همچنین برای اسکله خورخان ۲۱میلیارد تومان و سایت‌های پرورش میگو ۳۴ میلیارد تومان که بیشتر مربوط به سایت پرورش میگوی رود شور است اختصاص پیدا کرده است.


حوزه صنعت


به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر در حوزه صنعت مهمترین پروژه در این بخش راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر است که ۳۱ میلیارد تومان برای این بخش ابلاغ شده است که ۲۵ میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت‌ها در اختیار شرکت شهرک‌های صنعتی به عنوان متولی منطقه قرار گرفته است.


درویشی اضافه کرد: همچنین معادل همین میزان اعتبار نیز باید از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی کل کشور برای اجرای منطقه ویژه شمال استان بوشهر سرمایه گذاری شود که در حال برنامه ریزی برای پروژه‌هایی است که باید اجرا شود.


وی یادآور شد: برای خط انتقال برق منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر شرکت های توزیع نیروی برق استان بوشهر و برق منطقه ای فارس و بوشهر نیز ۶ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.


بخش راه


به گفته درویشی همچنین از این میزان اعتبار تخصیص یافته ۷۹ میلیارد تومان به بخش راه اختصاص پیدا کرده است که از این میزان ۶۴ میلیارد تومان برای تکمیل کریدور بزرگراهی جنوب این استان است که از نقطه جنوبی بُز باز بندو در عسلویه شروع و نقطه انتهایی خروجی آن حدفاصل گناوه و دیلم است و ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیز به اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای برای رفع نقاط حادثه خیز ابلاغ شده است.


آموزش عالی و عمومی 


رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر گفت: همچنین ۱۸ میلیارد تومان برای آموزش عالی و دانشگاه خلیج فارس برای اجرای ۲ پروژه تکمیل آزمایشگاه و مجتمع فرهنگی و رفاهی و ۸۸ میلیارد تومان نیز برای آموزش عمومی به اداره کل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس اختصاص یافته است.


وی ادامه داد: از این میزان اعتبار تخصیص یافته به آموزش عمومی استان ۷۵ میلیارد تومان برای تکمیل مدرسه‌های در دست ساخت و ۱۳ میلیارد تومان برای سه استخر دانش‌آموزی در شهر بوشهر سه میلیارد تومان، گناوه هشت میلیارد تومان و کنگان ۲ میلیارد تومان است.


۸۵۱ میلیارد تومان از تعهدات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر محقق شد


فرهنگی ورزشی


به گفته درویشی همچنین ۸۲ میلیارد تومان اعتبار از این میزان اعتبار به پروژه های فرهنگی ورزشی استان بوشهر اختصاص یافته است که از این میزان ۲۵ میلیارد تومان برای پروژه مجتمع فرهنگی هنری عسلویه، چهار پروژه ورزشی با ۱۵ میلیارد تومان و ۲۵ میلیارد تومان برای تکمیل ۲۶ پروژه نیمه تمام ورزشی و ۱۶ میلیارد تومان نیز برای اجرای یک پروژه میراث فرهنگی شامل مرمت بافت تاریخی بوشهر و محور گردشگری سیراف اختصاص یافته است.


بهداشت ودرمان


وی اعتبارات تخصیص یافته به حوزه بهداشت و درمان را ۱۲۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: ازاین میزان اعتبار ۳۰ میلیارد تومان به بیمارستان درمان بیماران خاص، ۴۱ میلیارد تومان برای بیمارستان جایگزین بیمارستان فاطمه زهرا (س)، ۲۰ میلیارد تومان نیز برای تکمیل و تجهیز بیمارستان های خورموج و اهرم و برای تکمیل دانشکده پزشکی ۹ میلیارد تومان و ۲۰ میلیارد تومان نیز برای ۱۷ پروژه   خانه‌های بهداشت تخصیص یافته است.


آب و فاضلاب


درویشی گفت: درحوزه فاضلاب شهرهای بوشهر، گناوه و دیلم ۶۹ میلیارد تومان و برای آبرسانی به روستاهای دشتی و تنگستان ۲۲ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.


وی با اشاره به تخصیص ۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل سدهای استان بوشهر اضافه کرد: ۳۰ میلیارد تومان برای سد خائیز، ۴۵ میلیارد تومان برای سد دالکی و ۱۵ میلیارد تومان برای تکمیل شبکه کلل دالکی تخصیص یافته است.


تسهیلات ارزی و ریالی سفر استانی دولت سیزدهم به بوشهر 


رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر گفت: افزون بر این اعتبار، تسهیلاتی معادل سه هزار و ۲۱۵ میلیارد تومان نیز در حوزه های مختلف در اختیار بخش خصوصی و  ۹۲۰ میلیون دلار نیز تسهیلات ارزی پیش بینی شده است.


رئیس جمهور و اعضای هیات دولت سیزدهم ۱۶ مهرماه سال جاری در قالب ششمین سفر استانی به استان بوشهر  سفر کردند.