دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

کشتی قهرمانی اروپا از یازدهمین میدان کایالپ ترک تا محرومیت روس ها

تهران _ ایرنا _ پیکارهای کشتی قهرمانی سال ۲۰۲۲ قهرمانی اروپا از هشتم فروردین با حضور ۴۰۰ کشتی‌گیر آغاز می‌شود. تیم‌های روسیه و بلاروس به دلیل محرومیت حضور ندارند.


به گزارش ایرنا، پیکارهای کشتی آزاد، فرنگی و زنان قهرمانی اروپا روزهای ۸ تا ۱۴ فروردین (۲۸ مارس تا ۳ آوریل) در بوداپست پایتخت مجارستان برگزار می‌شود.


این رقابت‌ها با حضور نامدارن کشتی جهان دوباره احیا می‌شود چرا که نام چند مدال‌آور جهانی و المپیک در لیست بیش از ۴۰۰ کشتی‌گیر که در پایان این ماه (میلادی) به رقابت می‌پردازند به چشم می‌خورد.


نام‌های بزرگی همچون طاها آکگل از ترکیه و گنو پتریاشویلی از گرجستان. این ۲ از زمان حضور در المپیک توکیو و مسابقات جهانی نروژ با هم مبارزه نکرده‌اند. آخرین بار پتریاشویلی حریف ترک خود را شکست داده بود.


حاجی علی‌اف از جمهوری آذربایجان، فرانک چامیزو از ایتالیا، آرسن هاروتیونیان از ارمنستان، اسماعیل موسکایف از مجارستان، ابوبکر آباکاروف از جمهوری آذربایجان و  ولادیسلاو بیتساف از مجارستان از دیگر نام‌های بزرگ  کشتی آزاد در مجارستان هستند.


در کشتی فرنگی نیز رضا کایالپ قهرمان نامدار ترکیه یازدهمین مرتبه در پیکارهای قهرمانی اروپا حضور خواهد یافت. کایالپ حدود یک ماه پیش در رقابت‌های بین‌المللی جام یاشار دوغو ترکیه با ضربه فنی مغلوب فرنگی‌کاری از جمهوری آذربایجان شد.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40