دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

وکلای تونسی خواستار جرم انگاری سازش با رژیم صهیونیستی شدند

تهران- ایرنا- کانون ملی وکلای تونس یکشنبه شب در بیانیه‌ای خواستار جرم انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در این کشور شد.


به گزارش ایرنا از پایگاه خبری معا فلسطین، کانون ملی وکلای تونس از مقامات این کشور خواست تا عادی سازی را به شکل قانونی و صریح جرم انگاری کنند و حملات روزانه اسرائیل علیه مردم فلسطین را محکوم کردند.


کانون وکلای تونس با یادآوری موضع اصولی این تشکل در قبال همه اشکال عادی سازی با دشمن صهیونیستی، از مقامات موجود می‌خواهد عادی سازی را به صورت قانونی و صریح جرم انگاری کنند.


این تشکل حقوقی و غیر دولتی تونس افزوده است که با نگرانی شدید ادامه حملات روزانه علیه مردم فلسطین را دنبال می‌کند.


در این بیانیه حملات جنایتکاران صهیونیست در سرزمین‌های عربی اشغالی و در رأس آن مسجد الاقصی، قبله نخست مسلمانان جهان محکوم شده است.


کانون وکلای تونس افزوده است: این حملات با گستاخی بی‌سابقه و نقض شدید تمام کنوانسیون‌های بین‌المللی و با سکوت شرم‌آور عربی و اسلامی انجام می‌شود.


بر اساس این بیانیه، کانون وکلای تونس موضع کشورهای غربی را محکوم کرد که استانداردهای دوگانه‌ای را در مورد حقوق مردم برای تعیین سرنوشت و جنایات جاری علیه فلسطینی‌ها اتخاذ می‌کند.


کانون وکلای تونس هجوم به مسجد الاقصی و کلیسای قیامت را تشدید خطرناک و تحریک آشکار احساسات همه اعراب و مسلمانان دانست.


این تشکل تونسی همچنین خواستار هماهنگی با سازمان‌های جامعه مدنی تونسی برای برگزاری تظاهرات و تجمعات برای آگاهی افکار عمومی نسبت به خطر تداوم حملات روزانه علیه مردم عرب فلسطین، سرزمین و اماکن مقدس آنها شد.


کانون وکلای تونس در پایان این بیانیه خود خواستار تشکیل کمیته‌ای متشکل از وکلای متخصص در حقوق بین الملل بشردوستانه برای هماهنگی با وکلای فلسطینی و وکلای آزاده جهان برای تشکیل پرونده‌های جنایی در دادگاه کیفری بین المللی علیه جنایتکاران جنگی صهیونیستی شد.


حزب کارگر تونس نیز در جریان تجمع همبستگی روز شنبه خود با ملت فلسطین، خواستار تصویب فوری قانونی برای جرم انگاشتن عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس شده است.


با آغاز ماه مبارک رمضان حملات نظامیان صهیونیستی به مردم فلسطین در کرانه باختری و قدس اشغالی افزایش یافته است.


نیروهای مقاومت فلسطین بارها هشدار دادند که در صورت ادامه یافتن این حملات به آن پاسخ خواهند داد.


منابع خبری جمعه شب گزارش دادند، ۵۷ فلسطینی در یورش نظامیان صهیونیست به فلسطینیان در صحن مسجدالاقصی زخمی شدند.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40