دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

وزیر دارایی فرانسه روسیه را می توان بیش ازاین تحریم کرد

تهران – ایرنا – «برونو لو مر » وزیر دارایی فرانسه برخلاف دیگر مقامات فرانسوی که سیاست محتطانه ای در قبال مسکو در  پیش گرفته اند، خواستار اعمال تحریم های بیشتری علیه روسیه شد و تاکید ورزید که هنوز جای بیشتری برای تحریم ها وجود دارد.


به گزارش روزدوشنبه ایرنا، خبرگزاری رویترز از مبدا پاریس با انتشار این خبر نوشت: برونو لومر  وزیر دارایی فرانسه گفت که  این کشور و اروپا همچنان جای مانوری برای اعمال و اجرای تحریم های بیشتر علیه روسیه به علت تجاوز جنگی به اوکراین را دارند.


رویترز به نقل از وزیر دارایی فرانسه نوشت: هنوز جا برای اعمال تحریم های بیشتر علیه روسیه وجود دارد.


بنابراین گزارش ؛ برونو لو مر درمصاحبه با دو رسانه فرانسوی «رادیو آر ام سی» (RMC Radio) و تلویزیون «بی اف ام» (BFM television) گفت: بله هنوز  مجال و فرصتی برای مانور وجود دارد، تمامی گزینه ها بر روی میز قرار دارد.


رویترز در ادامه گزارش داد: در پی حمله روسیه به اوکراین ، ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا، سه بسته تحریم ها را علیه مسکو اعمال کردند، این بسته تحریم ها شامل مسدود کردن دارایی های بانک مرکزی روسیه و قطع ارتباط هفت بانک روسیه به سیستم مالی سوئیفت است.


وزیر خارجه فرانسه: ما با روسیه در جنگ نیستیم


به گزارش  ایرنا، درحالی وزیر دارایی فرانسه خواستار اعمال سیاست های تند همچون تحریم ها علیه روسیه شد که پیشتر  وزیر امورخارجه فرانسه سیاست محتاطانه تری در قبال مسکو را عنوان کرد. انگلیس نیز با اظهارات بوریس جانسون عملا در برابر روسیه عقب نشینی کرد.


«ژان ایو لو دریان» وزیر امور خارجه فرانسه در مورد بحران اوکراین گفت: ما با روسیه در جنگ نیستیم. این روسیه است که با اوکراین که ما با آنها اعلام همبستگی کرده‌ایم، در جنگ است.


وزیر دارایی فرانسه: روسیه را می توان بیش ازاین تحریم کرد


لودریان در مصاحبه با شبکه تلویزونی «فرانس۲» (France ۲) گفت: کاملا نیاز است که یک کانال ارتباطی با ولادیمیرپوتین رئیس جمهوری روسیه را حفظ کنیم.


نخست وزیر انگلیس: جنگ اوکراین، جنگی برای ناتو نیست


درهمین حال روز گذشته بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس نیز بدنبال  اقدام اخیر روسیه و اعلام آماده باش به نیروهای بازدارنده هسته ای این کشور در برابر تهدیدهای ناتو و اظهارات وزیر خارجه کابینه خود، با اتخاذ یک موضع عقب نشینی گفت: جنگ اوکراین، ارتباط به ناتو ندارد و در آینده هم نخواهد داشت.


«لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس چندی پیش گفته بود که بحران اوکراین می تواند به مناقشه کشورهای دوستار «آزادی و دموکراسی» متحد غربی با روسیه ختم شود. سخنانی که موجب شد مسکو قوای راهبردی هسته ای خود را به حالت آماده باش کامل درآورد.


وزیر دارایی فرانسه: روسیه را می توان بیش ازاین تحریم کرد


بوریس جانسون درادامه  گفته بود: این درگیری ناتو نیست و نخواهد بود. هیچ کدام از کشورهای عضو ناتو قوای نظامی به اوکراین اعزام نکرده است، ما هیچ عداوتی با مردم روسیه نداریم  و ما هیچ قصد و تمایلی برای  مخالفت با یک ملت بزرگ و یک قدرت جهانی نداریم؛ حقیقت این است چشم انداز جدی برای عضویت اوکراین در ناتو در آینده ای نزدیک نیست و ما آمادگی پاسخ به نگرانی های امنیتی روسیه از طریق انجام مذاکرات را داریم.


۱۳۰۲**