دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

وزیر بهداشت آمادگی صادرات چهار میلیون دز واکسن کرونا را داریم

آبادان – ایرنا – وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت‌: این وزارتخانه آمادگی دارد چهار میلیون دُز واکسن کرونای تولید داخل را صادر کند.


به گزارش ایرنا دکتر بهرام عین اللهی دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در مرز شلمچه افزود: صادرات واکسن کرونا آغاز شده و تاکنون ۲۰۰ هزار دُز واکسن به کشور نیکاراگوئه صادر شده است.


وی اظهار داشت‌:ایران در زمینه تولید واکسن کرونا جز کشورهای پیشرو در جهان است و هم اکنون ۶ مرکز تولید واکسن در کشور وجود دارد که انواع واکسن‌ها را تولید می‌کنند.


۹۷ درصد داروی کشور تولید داخلی است


وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ادامه با اشاره به تولید ۹۷ درصدی داروهای مورد نیاز در داخل کشور گفت‌: به منظور تحقق شعار سال برنامه‌ریزی به گونه‌ای است تا ۱۰۰ درصد داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید شود.


دکتر عین‌اللهی افزود:با توجه به خودکفایی در تولید بسیاری از اقلام دارویی آمادگی داریم که داروهای مورد نیاز کشورهای دیگر را نیز تامین کنیم. 


توجه به گردشگری سلامت در آبادان و خرمشهر


وی با اشاره به پیشرفت های پزشکی کشور با تلاش جوانان و نخبگان دانشمند افزود:امروزه شاهد دستاوردهای بزرگی از سوی دانش آموختگان دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور هستیم و این توانایی در ایران وجود دارد تا در راستای گردشگری سلامت به اتباع  دیگر کشورها به ویژه کشورهای همسایه خدمات درمانی ارایه کند.


وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: امروزه بسیاری از عمل‌های جراحی پیشرفته پزشکی که در دنیا انجام می‌شود در جمهوری اسلامی ایران نیز در حال انجام است.


عین‌اللهی از افتتاح نخستین طرح گردشگری سلامت کشور در نقطه مرزی شلمچه خبر داد و گفت: کارهای مقدماتی این طرح انجام شده و فعالیت‌های مرتبط در این راستا در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه طرح گردشگری سلامت در مرز شلمچه در حدود سه هزار مترمربع زمین در مراحل پایانی است و به بهترین تجهیزات پزشکی درمانی مجهز خواهد شد گفت: امیدواریم این مجموعه درمانی در چهار ماه آینده راه‌اندازی شود.
وزیربهداشت ،درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به فاصله کم بصره با شلمچه، اتباع این کشور به ویژه شهروندان بصره نیز می‌توانند در راستای گردشگری سلامت از امکانات درمانی ،بیمارستان چند منظوره شهید سلیمانی شلمچه استفاده کنند ضمن اینکه اهالی روستاهای منطقه نیز این امکان را خواهند داشت که از خدمات بهداشتی و درمانی این مجموعه بهره مند شوند.
وی تاکید کرد: در مرکز درمانی شلمچه اساتید و پزشکان حاذق مشغول کار خواهند شد.


دکتر عین‌اللهی همچنین به ظرفیت‌های درمانی ۶۳ دانشگاه علوم پزشکی کشور اشاره کرد و گفت: ۲۰ هزار عضو هیات علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی فعالیت دارند ضمن اینکه ۲۷۰ هزار دانشجوی علوم پزشکی در تمام رشته‌های روز دنیا در دانشگاه های ایران مشغول تحصیل هستند.


بهرام عین‌اللهی برای بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی آبادان و خرمشهر و حضور در میان کاروان‌های راهیان نور در شلمچه یکشنبه شب وارد خوزستان شد.


شلمچه در ۱۵ کیلومتری خرمشهر قرار دارد و یکی از گذرگاه‌های مهم کشور برای پیاده روی اربعین حسینی است.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40