دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

هشدار سازمان ملل بحران غذا در انتظار بیش از ۵ میلیون بازمانده

تهران-ایرنا-  دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد هشدار داد: ۵.۷ میلیون نفر از بازماندگان سیل اخیر در پاکستان در سه ماه آینده با بحران غذا مواجه خواهند شد.


به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: با افزایش تعداد تلفات سیل در پاکستان، دفتر هماهنگی آژانس بشردوستانه سازمان ملل هشدار داد که بازماندگان سیل در ماه های آتی با بحران غذایی جدی مواجه خواهند شد.


اداره ملی مدیریت بلاهای طبیعی پاکستان گزارش داد که سیل ناشی از باران های موسمی غیرعادی باعث کشته شدن هزار و ۶۹۵ نفر، آسیب دیدن ۳۳ میلیون نفر،  آسیب رسانی به بیش از ۲ میلیون خانه و آواره شدن صدها هزار نفری شده که اکنون در چادرها یا خانه های موقت زندگی می کنند.


دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در تازه ترین گزارش جدید خود  اعلام کرد که انتظار می رود سیل در پاکستان ناامنی غذایی در این کشور را تشدید کند. حتی قبل از سیل در این کشور نیز سازمان بهداشت جهانی هشدار داده بود که ۱۶ درصد جمعیت پاکستان در شرایط ناامنی غذایی متوسط تا شدید بسر می برند.


با این حال، دولت پاکستان اصرار دارد که نگرانی فوری در مورد تامین مواد غذایی وجود ندارد، زیرا ذخایر گندم تا برداشت بعدی کافی است و دولت در حال واردات بیشتر است.


دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل امروز دوشنبه در توئیتی اعلام کرد که این آژانس و سایر شرکای خود واکنش خود را در برابر سیل افزایش داده و به ۱.۶ میلیون نفر که مستقیماً تحت تأثیر سیل قرار گرفته اند، کمک رسانی کرده اند.


بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، چندین کشور و آژانس های سازمان ملل بیش از ۱۳۱ پرواز حامل کمک برای بازماندگان سیل ارسال کرده اند، اما بسیاری از آنها شکایت دارند که یا کمک بسیار کمی دریافت کرده اند یا هنوز منتظر دریافت آن هستند.


در گزارش آژانس سازمان ملل آمده است که بسیاری از بازماندگان سیل همچنان در «شرایط غیربهداشتی در پناهگاه‌های موقت، اغلب با دسترسی محدود به خدمات اولیه، زندگی می‌کنند، که خطر یک بحران بزرگ بهداشت عمومی را تشدید می‌کند».


قرار است سازمان ملل در درخواست خود برای کمک تجدیدنظر کرده و ۸۰۰ میلیون دلار اضافی از جامعه بین المللی برای پاسخگویی به نیازهای نجات یافتگان سیل پاکستانی درخواست کند. سازمان ملل هفته گذشته گفت: «غذا به خانواده‌های آسیب‌پذیر تحویل داده می‌شود. اما هنوز برای تامین نیازهای غذایی مردم کافی نیست».


 پاکستان می گوید سیل حدود ۳۰ میلیارد دلار به اقتصاد این کشور خسارت وارد کرده است. سیل هزاران کیلومتر جاده را با خود برد، ۴۴۰ پل را ویران کرد و ترافیک راه آهن را مختل کرد.


به گزارش ایرنا، بانک جهانی اعلام کرد که حدود ۲ میلیارد دلار به آسیب دیدگان سیل اخیر پاکستان کمک می‌کند.  مارتین رایزر معاون بانک جهانی در آسیای جنوبی، پس از سفر به پاکستان یکشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد با دولت‌های فدرال و استانی پاکستان برای ارائه کمک‌های فوری به کسانی که در حوادث ناشی از سیل بیشترین آسیب را دیده‌اند همکاری می کنیم.


طی ماه گذشته، پاکستان دست به گریبان سیل خانمان برندازی بود که تلفات و خسارات هنگفتی را بر جای گذاشته است.


وب گردی

“https://sohaeshop.com/product-category/%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1%DB%8C/”>ایفون تصویری “https://iransite.com”>طراحی سایت ایران سایت “https://www.mehrparvaz.com/”>آژانس هواپیمایی مهرپرواز “https://www.alefbatour.com/”>آژانس هواپیمایی الفبای سفر “https://www.trip.ir/”>بلیط هواپیما ارزان “https://upmusics.com/category/dl-nuhe-madahi/”>نوحه های محرم “https://www.eligasht.com/”>قیمت بلیط هواپیما “https://www.flytoday.ir/flight”>بلیط هواپیما