دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

هجمه هر روزه به مجلس به دلیل عدم اطلاع رسانی درست است

تهران – ایرنا – عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، هجمه هر روزه به مجلس را به دلیل عدم اطلاع رسانی درست عنوان کرد و آن را بی انصافی برشمرد.


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «احمدحسین فلاحی» در نشست علنی روز شنبه (۷ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ در تذکری خطاب به هیأت رئیسه مجلس گفت:  مجلس یازدهم از ابتدا جهادگونه کار می‌کند و رهبر معظم انقلاب هم فرمودند که مجلس پرتلاش و پرتوان پیش رفته اما کافی نیست.


نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس افزود: اما به رغم فعالیت های مختلف، هر روز به بهانه‌ای مجلس مورد آماج حملات قرار می‌گیرد در حالی که بسیاری از کارها در مجلس انجام می‌شود اما کسی از آنها خبر ندارد و این بی انصافی است.


وی با اشاره به بررسی قانون جمعیت و تعالی خانواده اظهار داشت: در جریان بررسی این قانون بیش از ۹۰ جلسه کار کارشناسی انجام شد و حتی روزهای تعطیل در مجلس حاضر شدیم. اما روز گذشته مجلس از تریبون‌های مختلف تذکراتی گرفت که این به دلیل عدم اطلاع رسانی درست است.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه در اطلاع رسانی طرح حمایت از فضای مجازی، اطلاع‌رسانی ناقص انجام شده است، اظهار داشت:  برخی از دوستان با شیوه رسیدگی این طرح مخالفت بودند اما رأی‌گیری انجام شد و طرح به کمیسیون مشترک فرستاده شد. 


«عبدالرضا مصری» در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: طبیعتا جوامع مختلف خواسته‌های متفاوتی دارند و مصوبه مجلس نمی‌تواند همه خواسته‌ها را برآورده کنند. ما نمی‌توانیم به تعداد افراد جامعه قانون بنویسیم. دو ماه کار کارشناسی در کمیسیون تلفیق انجام شده و در نهایت میزان، رأی مردم است. نمایندگان معتمد ملت در خانه ملت به مفاد لایحه رأی می‌دهند و آنچه تصویب می‌شود بر اساس قانون اساسی لازم‌الاجرا است.


مصری اظهار کرد: ما برای هیچ‌کس در شنیدن تکلیف ایجاد نکردیم، نمایندگان بر اساس قانون نظرات کارشناسی خود را مطرح و به آنها رأی می‌دهند. عمده مردم نمی‌دانند که نماینده‌ها از ۶ صبح تا ۱۰ شب در مجلس هستند و کار می‌کنند، امیدواریم ماحصل این تلاش‌ها پیشبرد امور مردم باشد.