دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

نولاند استقرار سامانه گنبد آهنین در اوکراین نیازمند آموزش و

تهران-ایرنا- ویکتوریا نولاند معاون وزیر خارجه آمریکا گفت استقرار سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین در اوکراین به آموزش و آمادگی بلندمدت نیاز دارد.


به گزارش ایرنا، خبرگزاری ریانووستکی به نقل از این مقام آمریکایی نوشت: ما نمی توانیم با یک اشاره باعث استقرار این سامانه شویم. چنین فرایندی به آموزش و توانایی جایگزین کردن و دیگر مسائل نیاز دارد.


نولاند گفت با این حال چیزهایی در فهرست شما و در فهرست آنها وجود دارد و ما فکر می کنیم می توانیم این کار را انجام دهیم.


ابن مفام آمریکایی همچنین اظهار داشت تعداد زیادی از رادارهای ضد باتری تاکنون به اوکراین تحویل داده شده است.


در اوایل ماه مارس وزارت دفاع روسیه و آمریکا یک کانال ارتباطی در سراسر اوکراین ایجاد کردند. روسیه از ۲۴ فوریه عملیات نظامی در اوکراین را آغاز کرده است.  تصمیم تشکیل این کانال ارتباطی برای جلوگیری از خطا، اتفاقات نظامی و تشدید اوضاع بوده است.


نولاند پیشتر اعتراف کرده بود که اوکراین میزبان «تاسیسات تحقیقاتی بیولوژیکی» است و آمریکا نگران آن است که این تاسیسات تحت کنترل نیروهای روسیه در آید.


وزارت دفاع روسیه به تازگی اسنادی را منتشر کردکه نشان می‌داد به کی‌یف دستور داده شده تا فوراً آثاری از آنچه را که برنامه تسلیحات بیولوژیکی نامیده می‌شود،  نابود کند.


این وزارتخانه پیشتر اعلام کرده بود که از نزدیک برنامه‌های تسلیحات بیولوژیکی را که توسط پنتاگون در کشورهای پس از فروپاشی شوروی گسترش داده شده، زیر نظر دارد. به ویژه، بر اساس یافته های جدید، «شبکه ای» متشکل از بیش از ۳۰ آزمایشگاه بیولوژیکی در خاک اوکراین تشکیل شده است.


تهران- ایرنا- روسیه از آمریکا خواست طرح‌ها برای انتقال تسلیحات بیشتر به اوکراین را کنار بگذارد.