دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

نوسازی واحدهای مسکونی آواربرداری شده مناطق زلزله زده کوهرنگ تا

شهرکرد- ایرنا- معاون اجرایی رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری گفت: روند نوسازی واحدهای مسکونی آواربرداری شده در مناطق زلزله‌زده شهرستان کوهرنگ تا سه چهار ماه دیگر تکمیل شود.


به گزارش ایرنا ، سید صولت مرتضوی روز سه‌شنبه در بازدید از روستاهای دزک علیا و سفلی بخش دوآب‌صمصامی شهرستان کوهرنگ تاکید کرد: رییس‌جمهور برای رسیدگی به مناطق زلزله‌زده شهرستان‌های اندیکا خوزستان و کوهرنگ چهارمحال و بختیاری دستور ویژه صادر کرد.


وی افزود: از همان ابتدای وقوع زمین‌لرزه در این مناطق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، جمعیت هلال‌احمر و سازمان مدیریت بحران برای جلوگیری از آسیب به افراد به‌سرعت وارد عمل شدند.


مرتضوی تصریح کرد: در این مدت اسکان موقت زلزله‌زدگان انجام و عملیات بازسازی با توجه به فصل سرد سال از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تمام توان آغاز شد.


وی یادآور شد: دولت در پرداخت‌های بلاعوض و تسهیلات ارزان‌قیمت بلند مدت اقدامات مطلوبی انجام داد که تاکنون بخشی پرداخت شده است و قسمتی هم به‌زودی پرداخت می‌شود.


مرتضوی اظهار داشت: تعداد دیگری از واحدهای مسکونی مناطق زلزله‌زده کوهرنگ که آسیب دیده و امکان مرمت و بازسازی برای آن‌ها وجود ندارد، مطرح و منتقل می‌شود تا تصمیم‌گیری مناسبی برای بازسازی آن‌ها انجام شود.


به گزارش ایرنا، براساس گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری ساعت ۰۶:۰۹ دقیقه صبح دوشنبه ۱۲ مهرماه ۱۴۰۰ مرز استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان حوالی چلگرد را لرزاند.


این زمین لرزه در ۳۳ کیلومتری چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است.


نزدیک‌ترین مراکز استان‌ها به محل وقوع این زلزله، شهرکرد با ۱۰۲ کیلومتر و اهواز با ۱۵۸ کیلومتر گزارش شد.


این زلزله اگرچه خسارت جانی در پی نداشت اما خسارت‌هایی به واحدهای مسکونی، تاسیسات زیرساختی و فنی شهرستان وارد کرد.


چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40