دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

نماینده مجلس پایه بودجه ملی شاهرود و میامی امسال سه برابر شد



امام جمعه موقت شاهرود: هیچگونه تغییر در مرزها قابل قبول نیست


شاهرود – ایرنا – امام جمعه موقت شاهرود با اشاره به تحرکات مرزی کشور همسایه در شمال غرب گفت:…


  • امام جمعه میامی: تلاش مسوولان بر حل مشکلات معیشت مردم متمرکز شود


    امام جمعه میامی: تلاش مسوولان بر حل مشکلات معیشت مردم متمرکز شود


    شاهرود – ایرنا – امام جمعه میامی گفت: مسئولان باید به مطالبات مردم به ویژه مسایل معیشتی به…


  • رنگ‌بندی کرونایی شهرستان‌های استان سمنان بدون تغییر ماند


    رنگ‌بندی کرونایی شهرستان‌های استان سمنان بدون تغییر ماند


    سمنان- ایرنا- طبق اعلام شامگاه پنجشنبه سامانه ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در رنگ‌بندی…


  • سه دختر شاهرودی به اردوی تیم ملی والیبال نوجوانان دعوت شدند
    P>به گزارش ایرنا، علی اصغر خانی عصر جمعه در نخستین نشست خبری به منظور تشریح عملکرد یک ساله خود در سالن جلسات پارک علم و فناوری استان سمنان، اظهار داشت: امسال در حوزه محرومیت زدایی بودجه شهرستان میامی از ۱۵ میلیارد ریال در سال گذشته به ۹۵۵ میلیارد ریال و بودجه شهرستان شاهرود به ۶۵۰ میلیارد ریال رسید.


    وی با بیان اینکه اعتبارات مصوب استانی شهرستان میامی نیز از ۲۸۰ میلیارد ریال در سال ۹۹ به رقم ۵۴۰ میلیارد ریال رسید، افزود: اعتبارات استانی شهرستان شاهرود هم با ۴۵.۵ درصد افزایش ۸۰۰ میلیارد ریال شد.


    نماینده شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت پیگیری طرح‌های نیمه تمام شرق استان سمنان تصریح کرد: با توجه به اینکه بودجه‌های استانی تحول‌آفرین و قابل توجه نیست، باید از بودجه ملی و ظرفیت بخش خصوصی برای پیشرفت این شهرستان‌ها استفاده کرد.


    خانی از تدوین طرحی برای لحاظ کردن شاخص وسعت شهرستان‌ها در اختصاص بودجه خبر داد و گفت: طرحی با کمک ۱۱۰ تن از نمایندگان در حال تهیه است تا بتوان وسعت شهرستان‌ها را یکی از شاخص‌های دریافت بودجه درنظر گرفت و در این صورت وضعیت بودجه شاهرود بهبود می‌یابد.


    اشتغال ۵۰۰ نفر با افتتاح طرح‌های صنعتی در شاهرود


    وی با بیان اینکه نرخ بیکاری در شاهرود و میامی از ۳۵ درصد در سال ۹۹ به ۲۸.۵ درصد در سال جاری رسید، افزود: تا پایان امسال در صورت بهره‌برداری از طرح‌های صنعتی حدود ۵۰۰ شغل برای جوانان این شهرستان ایجاد می‌شود.


    عضو خانه ملت، از خط تولید آهن اسفنجی در کارخانه فولاد، کارخانه تولید کاغذ، ذوب آهن و سه بخش تولیدی جدید در کارخانه سیمان شاهرود به عنوان طرح‌های جدید صنعتی و در آستانه بهره‌برداری شرق استان سمنان یاد کرد و گفت: کارخانه سیمان بیارجمند نیز که با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی، تجهیزاتش حدود هشت سال رها شده بود، برای راه اندازی به هشت هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.


    خانی با بیان اینکه امسال در طرح جهش تولید برای واحدهای تولیدی شاهرود یکهزار و ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به تصویب رسید، یادآور شد: کارخانه داروسازی شاهرود نیز پس از ۱۴ سال در حالی که ۹۰ درصد پیشرفت داشت و به دلیل بدهی بانکی و نداشتن سرمایه در گردش به بهره برداری نرسیده بود، با دریافت مجوز رفع تملک و برطرف شدن موانع بانکی، به چرخه تولید وارد می‌شود.


    از سرچشمه‌های شاهوار به سادگی نمی‌گذریم


    وی به کمبود ۱۵۰ لیتر بر ثانیه‌ آب در شاهرود اشاره و بیان کرد: امسال با تلاش مسوولان شهرستان، شاهرود با مشکلی روبه‌رو نشد ولی بی شک تابستان آینده با بی‌آبی دست و پنجه نرم می‌کند.


    نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی به نقش معدن بوکسیت در ایجاد مشکل برای منابع آبی شاهرود هم اشاره‌ای داشت و ابراز کرد: اهواز یکبار با بی‌آبی روبه‌رو نشد بلکه همین بلاها بر سرش آمد که امروز در کنار کارون مشکل بی‌آبی دارد، پس سرچشمه‌های شاهوار چیزی نیست که به سادگی از کنار آن بگذریم.


    خانی با بیان اینکه ثبت ملی شاهوار در راستای خواسته مردم شاهرود انجام شد، تصریح کرد: وزیران وقت صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی مخالفان جدی تعطیلی معدن بودند و اگر ارتباط نزدیک ما با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستیِ وقت نبود، ثبت ملی شاهوار محقق نمی‌شد.


    وی ادامه داد: قله نماد کوه شاهوار است و منظور از ثبت قله این نیست که بخش‌های دیگر آن نادیده گرفته می‌شود.


    نماینده شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تأمین آب شاهرود از ۲ منبع در حال پیگیری است، افزود: یکی از این منابع سد کالپوش است اما تا زمانی که مشکل کمبود آب روستاهایی مانند تلوبین حل نشود، نمی‌توان آب را به شاهرود آورد.


    حل مشکل کشاورزان خسارت دیده با تقویت صندوق بیمه کشاورزی


    خانی به تلاش به تلاش برای حل مشکلات کشاورزان شرق استان سمنان نیز گریزی زد و گفت: شاهرود یکی از معدود شهرستان‌های کشور است که چند سال پیاپی با مشکل سرمازدگی روبه‌رو می‌شود و از این رو امسال در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی ۳۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای تقویت صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر اختصاص یافت.


    وی ادامه داد: تخصیص بیش از ۲۲۴ میلیارد ریال به منظور بهینه‌سازی مصرف آب کشاورزی شرق استان سمنان با اجرای سامانه‌های نوین آبیاری، احیا و مرمت قنات‌ها، انتقال آب و احداث کانال، ساخت استخر ذخیره آب و بهسازی کانال‌های آبیاری، از دیگر کارهای انجام شده برای تقویت بخش کشاورزی در یک سال گذشته بود.


     نماینده شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی به اصلاح قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی اشاره و اضافه کرد: این طرح گام بزرگی در راستای پاسداشت حقوق کشاورزان بود تا از این به بعد خودشان در تعیین قیمت محصولات اساسی نقش داشته باشند.


    توسکستان در اولویت بهسازی جاده‌های شمالی شاهرود


    خانی به اختصاص ۷۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی جاده شاهرود-گرگان از مسیر توسکستان خبر داد و گفت: در بین راه‌های شاهرود به استان گلستان جاده توسکستان در اولویت قرار دارد و با سرمایه‌گذاری در این بخش می‌توان مسافت و میزان خطر مسیر را کاهش داد.


    وی اضافه کرد: ۲۲۰ میلیارد ریال برای تکمیل جاده شاهرود-آزادشهر، ۹۶۰ میلیارد ریال برای آغاز ساخت تقاطع غیر همسطح شاهرود-مجن و ۲۵۵ میلیارد ریال برای تکمیل محور عباس آباد-کاهک اختصاص یافت.


    نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در یکسال گذشته بیشترین مراجعه مردمی به دفتر وی در حوزه مشکلات راه و شهرسازی مربوط به مسکن مهر بود، اظهار داشت: دی ماه پارسال وزیر وقت راه و شهرسازی در سفر به شاهرود به سازمان ملی زمین و مسکن دستور داد مبلغ ۷۲ میلیارد ریال بلاعوض و ۵۰ میلیارد ریال به صورت کمک از محل تبصره هشت قانون بودجه ۹۹ برای تکمیل طرح‌های مسکن شاهرود اختصاص یابد.


    خانی درخصوص راه اندازی فرودگاه شاهرود نیز ابراز کرد: موضوع فرودگاه مربوط به میزان عرضه و تقاضا است و نمی‌توان با این مساله به هیچ شکل دیگری برخورد کرد.


    وی با بیان اینکه برخی از صحبت‌ها از روی سادگی، نداشتن آگاهی و یا مغرضانه مطرح می‌شود، افزود: می‌توان ظرف مدت یک هفته پروازهای فرودگاه شاهرود را راه اندازی کرد اما مردم هم باید از آن استقبال کنند تا دوباره تعطیل نشود.


    کاهش بودجه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود صحت ندارد


    خانی در بخش دیگر صحبت‌های خود از افزایش ۱۱۶ درصدی اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در سال ۱۴۰۰ خبر داد و تأکید کرد: صحبت‌های مطرح شده درخصوص کاهش بودجه این دانشگاه صحت ندارد.


    وی در ادامه بیان کرد: در بودجه ۱۴۰۰ دولت در بخش بهداشت و درمان مبلغی را در نظر گرفته بود که در نهایت کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی آن را کم کرد، چون بیشتر اعتبارات به حوزه ساخت و ساز و فعالیت‌های عمرانی اختصاص داده شده بود، اما سهم بودجه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود افزایش یافته است.


    عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: امسال ۳۰۰ میلیارد ریال برای توسعه بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود و ۸۰ میلیارد ریال برای تجهیز بیمارستان میامی از محل اعتبارات ملی به تصویب رسید.