دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

نمایشگاه بین المللی ایران ژئو گشایش یافت


P>به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، در مراسم افتتاح نمایشگاه بزرگ و بین المللی ایران ژئو که نخستین نمایشگاه حوزه اطلاعات مکانی منطقه خاورمیانه محسوب می شود، سردار سرتیپ «سید مهدی فرحی» جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امیر سرتیپ «مجید فخری» رییس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و رییس شورای سیاستگذاری اولین نمایشگاه بین المللی ایران ژئو  و سرونا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و دیگر دستگاه های مرتبط حضور داشتند.


در این نمایشگاه برای نخستین بار چندین دستاورد نوین دانش بنیان از جمله تجهیزات هیدروگرافی بستر دریا، سنجنده پارامترهای فیزیکی آب و جریانات دریایی، سنجنده های گوناگون اندازه گیری، فناوری های امور فضایی و سنجنش از دور، تصاویر ماهواره ای، ‌تجهیزات مرتبط با حوزه ژئودزی و ژئوفیزیک ارائه و معرفی شده است.


همچنین در این نمایشگاه که با شعار «مهندسی ایرانی بسوی فرداها» برپا شده، تجهیزات و خدمات فنی مهندسی گوناگونی مانند انوع سنجنده ها و دوربین های نقشه برداری، لیزرها، هواپیماها و پهپادهای فتوگرامتری، انواع سامانه های ردیاب، نرم افزارها و سخت افزارهای حوزه داده پردازی و تعیین موقعیتم کانی و سرویس های اطلاعاتی مکانی و سنایع و تجهیزات مرتبط ارائه و در معرض دید مخاطبان قرار گرفته است.


قرار است در این رویداد مهم که در آن سازمان ها و نهادهای مختلف از جمله معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارتخانه های جهاد کشاورزی، کشور، نیرو، صمت، علوم، پدافند غیرعامل، سازمان نقشه برداری کشور، سازمان هواشناسی و اتحادیه انجمن های علوم جغرافیایی ایران حضور و مشارکت دارند، اولین کنفرانس ملی داده و علوم اطلاعات مکانی نیز برگزار شود.


این نمایشگاه با هدف ارتقای سطح فناوری و توسعه کسب و کارهای حوزه ژئوماتیک و ژئوانفورماتیک جمهوری اسلامی ایران هم در داخل کشور و هم در توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی با استفاده از هم افزایی و به کارگیری حداکثر ظرفیت قابل دسترسی بین بخشی برگزار شده است.


اولین نمایشگاه بزرگ و بین المللی ایران ژئو تا سوم بهمن ماه هر روز از ساعت ۸ تا ۱۵ در سالن خلیج فارس محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران میزبان علاقه مندان است.