دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

نمایشگاه آثار هنرمندان ایرانی در بغداد برگزار شد

تهران- ایرنا- به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق و موسسه تولیدات هنری و رسانه ای موج روز جمعه نمایشگاه آثار هنرمندان ایرانی در مرکز فرهنگی مشهور بغداد به نام ‘قشله’ در خیابان المتنبی این شهر به نمایش درآمد.


به گزارش شنبه شب ایرنا، همزمان با اعیاد ماه مبارک رجب و در ادامه برنامه‌های سفر هنرمندان ایرانی به کشور عراق نمایشگاه آثار ۱۷ نفر از هنرمندان شاخص کشورمان در حوزه تصویرسازی و گرافیک، تایپوگرافی، طراحی پوستر در مرکز فرهنگی قشله شارع المتنبی بغداد برگزار شد.


مرکز فرهنگی قشله متنبی عراق که با نام شاعر مشهور قرن چهارم هجری معروف است در روزهای جمعه پذیرای جمع کثیری از هنرمندان، ادبا، شعرا و حتی برخی از مدیران و مسئولان عراقی است که از بغداد و دیگر استان‌ها خود را به این محل رسانده تا در جوشش مردمی این حرکت بزرگ فرهنگی و هنری سهیم باشند.


بدین منظور رایزنی فرهنگی کشورمان در بغداد با هماهنگی‌های قبلی با وزارت فرهنگ و گردشگری و میراث باستانی عراق برگزاری نمایشگاه آثار هنرمندان ایرانی را با حضور جمع زیادی از مردم و هنرمندان عراق برپا کرد تا تمامی اصحاب فرهنگ و هنر و حتی رسانه‌های خبری عراق از آثار خلق شده هنرمندان ایرانی بازدید کنند.


در این نمایشگاه که خالق این آثار هنری هم حضور داشتند، به صورت مستقیم با هنرمندان و هنردوستان عراقی گفت وگو کردند.


حضور رسانه‌ها و شبکه‌های عراقی و پوشش خبری توسط شبکه‌هایی همچون الشرقیه، الجنوبیه، غدیر، انوار و… و مصاحبه با هنرمندان حاکی از آن بود که هنرمندان دو کشور به دنبال تعامل و تبادل افکار و همکاری‌های بیشتر با یکدیگر هستند.


نمایشگاه آثار هنرمندان ایرانی در مرکز فرهنگی مشهور بغداد برگزار شد


همزمان با اعیاد ماه مبارک رجب و ولادت حضرت امیرالمومنین علی (ع) هیاتی متشکل از هنرمندان شاخص در حوزه تصویرسازی، گرافیک، کاریکاتور از جمله آقایان مسعود نجابتی، سید مسعود شجاعی، محمد رضا دوست محمدی، حسن روح الامین، محمد روح الامین و… به کشور عراق سفر کرده­ اند.


رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با پیگیری و برگزاری جلسات با بخش‌های مربوطه، برنامه­ ریزی­‌های لازم را جهت برگزاری نشست‌های فرهنگی این هیات با مسئولان و هنرمندانی عراقی  به عمل آورده است.