دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

میراحمدی خط قرمز ستاد اربعین امنیت و سلامت زائران است

تهران- ایرنا- رئیس ستاد مرکزی اربعین خط قرمز این ستاد را امنیت و سلامت زائران عنوان و اظهار کرد: اعلام بسته شدن مرزها، تصمیمی شجاعانه و برای حفظ سلامت زائران بود.


به گزارش حوزه دولت ایرنا، سید مجید میراحمدی در گفت‌وگویی با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده در تسهیل تردد زائران اربعین حسینی(ع) گفت: گرمای هوا و تراکم جمعیت دو مولفه بسیار تاثیرگذار در اربعین امسال بود و در نشست ستاد مرکزی اربعین حسینی هم همواره توجه داشتیم که در این خصوص تقویت زیرساخت های اربعین در دستور کار قرار بگیرد.


۸هزار میلیارد تومان برای زیرساخت‌ها هزینه شد


وی ادامه داد: یکی از اقدامات بسیار مهم دولت سیزدهم هزینه کرد ۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای آماده کردن زیرساخت‌ها بود که با این اقدامات، جاده ایلام به مهران چهار بانده شد و توسعه زیرساخت‌ها در سایر بخش‌ها هم به سرعت در دست اقدام قرار گرفت.


رئیس ستاد مرکزی اربعین درباره تامین آب خنک برای هموطنان زائر نیز اضافه کرد: یکی از برنامه ریزی‌ها در ستاد مرکزی اربعین، افزایش طول سفر از ۱۰ صفر به اول صفر بود و این موضوع با استقبال خوب زائران مواجه شد.


میراحمدی اظهار کرد: یکی از دلایل مشکلات پیش آمده در مرزهای کشور عدم تناسب خروجی گیت‌های ایران با ورودی گیت‌های عراق بود که به همین دلیل تناسب سازی گیت‌ها در دستور کار قرار گرفت.


وی خاطر نشان کرد: در سفر وزیر کشور به عراق موضوع تناسب سازی گیت‌ها در دستور کار اصلی قرار گرفت و طرف عراقی نیز اعلام کرد که این موضوع بررسی و عملیاتی می‌شود.


معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه ما از نزدیک در روند تردد زائران حسینی در مرز مهران قرار گرفته‌ایم، گفت: با توجه به ازدحام جمعیت در هوای گرم در مرزهای ۶ گانه کشور طی چهار ساعت جلسه و مشورت به این جمع بندی رسیدیم که مرزها بسته شود.


میراحمدی تصریح کرد: خط قرمز ستاد مرکزی اربعین حسینی امنیت و سلامت زائران حسینی است و از این رو اعلام بسته شدن مرزها تصمیمی شجاعانه بود.


وی خاطرنشان کرد: هم اکنون شرایط بسیار ایده آل و روان است و روند تردد زائران حسینی به نحو مناسبی انجام می شود.


رئیس ستاد مرکزی اربعین در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: تصمیم بسته شدن مرزها، این امکان را فراهم کرد تا شرایط مدیریت شود و لازم است از رسانه ملی در انعکاس به موقع اخبار و اطلاع رسانی مسئولانه تشکر کنم.


میراحمدی افزود: اتاق جنگ روانی معاندان تشکیل شد و فضای رعب آور در داخل ایران و عراق ایجاد کردند و تلاش داشتند این حماسه بزرگ حسینی را تحت الشعاع قرار دهند که در این هدف ناکام ماندند.


وی همچنین گفت: مردم عراق هم به کمک زائران حسینی آمده اند که بسیار ارزشمند است.


استانداران فرماندهان اصلی عملیات اربعین هستند


معاون وزیر کشور در عین حال یادآور شد: استانداران، فرماندهان اصلی عملیات اربعین هستند و شبانه روز برای خدمت رسانی به زائران تلاش می‌کنند.


میراحمدی با بیان اینکه مدیریت اربعین را باید با تمام ملاحظات و شرایط در نظر گرفت، ادامه داد: در اربعین، مدیریت جمعیت میلیونی با تمام ابعاد و پیچیدگی هایش مطرح است و منتقدان بایستی این واقعیت‌ها را در تحلیل‌ها و نقطه نظراتشان در نظر داشته باشند.


وی تاکید کرد: امروز همه مسئولان، با تمام ظرفیت در عرصه حاضرند و تمام برنامه ها با پیش بینی انجام شده، جلو می رود.


رئیس ستاد مرکزی اربعین، اظهار کرد: با وجود تاکیدهایی که برای ثبت نام زائران در سامانه سماح انجام شد، برآوردها از این حکایت دارد که یک سوم از زائران در این سامانه ثبت نام کرده‌اند و این در حالی است که این موضوع برای برنامه ریزی و مدیریت این حرکت بزرگ، لازم بود.


میراحمدی در خصوص بیمه زائران هم گفت: برای بیمه، ۱۸ هزار تومان اخذ شد اما خدمات تا ۱۰۰ درصد ارتقا یافت.


وی با قدردانی از مردم شریف عراق در پذیرایی زائران اباعبدالله الحسین(ع)، خاطرنشان کرد: وحدت و همدلی دو ملت بزرگ ایران و عراق را همواره باید پاس بداریم.