دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

موانع قانونی حضور زنان در هیات مدیره شرکتهای دانش بنیان باید

مشهد- ایرنا- معاون رییس جمهور در امور زنان وخانواده گفت: طبق درخواست بانوان برخی موانع قانونی در مورد اعضای زن هیات مدیره شرکتهای دانش بنیان باید در راستای مسوولیت خانوادگی آنان مورد بازنگری قرار گیرد.


دکتر انسیه خزعلی روز پنجشنبه در بازدید از کارخانه نوآوری شهرداری مشهد افزود: امسال با نگاه بسیار بلند و زیبایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی دارند، باید به سمت تولید، دانش بنیان، اشتغال و کارآفرینی حرکت کنیم که فعالیت‌های نوین شرکتهای دانش بنیان و کارخانه نوآوری مشهد با حضور و فعالیت بیش از ۵۰ درصد ظرفیت این کارخانه توسط بانوان قابل تحسین است.


وی ادامه داد: یکی از مواردی که باید در راستای تولید دانش بنیان، اشتغال و کارآفرینی سرعت بیشتری بگیرد، اشتغال و کارآفرینی برای زنان بالاخص برای زنان سرپرست خانوار است.


معاون رییس جمهور در امور زنان وخانواده گفت: در کارخانه نوآوری از شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد و استارتاپ ها حمایت می‌شود و کارهای خوبی در آنجا صورت‌گرفته است کارهایی که علاوه بر تامین بازار داخلی به مرحله صادرات رسیده است و در این حوزه از ظرفیت بانوان نیز به خوبی استفاده شده است.


خزعلی افزود: باتوجه به نقش آفرینی بانوان و فعالیت‌های موثر و مثبت آنان در کنار امر ازدواج و فرزندآوری، معاونت زنان و خانواده حمایت خوبی از بانوان به خصوص زنان سرپرست خانوار خواهد کرد.


وی ادامه داد: در خراسان‌ رضوی نیز در خصوص کارآفرینی و اشتغال زایی زنان نیاز به سرمایه‌گذاری است و در همین سفر اعتباری برای اشتغال و کارآفرینی بانوان اختصاص می‌دهیم تا از زنان خلاق و نوآور در بخش فناوری حمایت شود و این مساله توسعه یابد.


موانع قانونی حضور زنان در هیات مدیره شرکتهای دانش بنیان باید بازنگری شود


کارخانه نوآوری با انعقاد تفاهمنامه‌ای در سال ۱۳۹۷ میان شهرداری مشهد و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پایه گذاری شد و این کارخانه  در ۱۸ دی ماه سال ۹۹ در مشهد بهره‌برداری شد.


در فضای کارخانه نوآوری مشهد ۲۰ دفتر کار برای استقرار شرکت‌ها و ۵۸۰ متر مربع مساحت فضای کار اشتراکی معادل ۱۳۰ نفر برای استقرار استارتاپ‌ها و آزادکارها وجود دارد همچنین امکانات پشتیبانی همچون سالن همایش و کلاس‌های آموزشی و اتاقهای جلسات  متناسب با کاربران طراحی و تجهیز شده است.


معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، در نخستین روز از سفر خود به مشهد مقدس، از مجمع بانوان انقلابی، مرکز بازپروری زنان و دختران توس و مرکز ماده ۱۶ ویژه زنان بازدید کرد.


زیارت مزار شهدای گمنام واقع در استانداری خراسان رضوی و بازدید از مرکز مردمی مشاوره و آموزش پیشگیری از سقط جنین نفس برای بحران کاهش جمعیت و نجات فرزندان سالم از سقط جنین از جمله برنامه‌های دومین روز از سفر معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری به مشهد بود.



موانع قانونی حضور زنان در هیات مدیره شرکتهای دانش بنیان باید بازنگری شود


همچنین امروز معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده پس از بازدید از کارخانه نوآوری، از بازارچه مشاغل خانگی و بانوان کارآفرین شهرستان طرقبه، نمایشگاه خیمه‌های معرفت، کارگاه کارآفرینی محله حصار شهرستان طرقبه، مرکز نگهداری دختران بی سرپرست و بد سرپرست پرتو مهر امام رضا(ع)، بازدید کرد.




موانع قانونی حضور زنان در هیات مدیره شرکتهای دانش بنیان باید بازنگری شود


رییس جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت روز چهارشنبه دهم فروردین ماه ۱۴۰۱ در نخستین سفر استانی خود در سال جدید وارد استان خراسان رضوی شدند.


سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت در خراسان رضوی امروز پنجشنبه نیز ادامه دارد.


رییس جمهور را در این سفر وزرای کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نیرو، صنعت، معدن و تجارت، ورزش و جوانان،آموزش و پرورش، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و راه و شهرسازی و نیز معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری همراهی می کنند.


آیت الله سید ابراهیم رئیسی پیش از این به ۱۷ استان کشور شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، گیلان، گلستان و مازندران سفر کرده است.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40