دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

منتظر بازی های آینده این دو تیم باشیم

تهران- ایرناپلاس- استقلال در روزی که خوب نبود با یک گل از سد هوادار گذشت و برای سیزدهمین بار در تاریخ لیگ برتر در نخستین بازی به پیروزی رسید و پرسپولیس هم در اهواز ۳ بر یک فولاد را مغلوب کرد و این بهترین شروع آن‌ها در بازی‌های خارج از خانه در تاریخ لیگ برتر است.


به گزارش ایرناپلاس، پرسپولیسی‌ها علاوه بر کسب یک نتیجه درخشان، نوار ۲۵ هفته شکست‌ناپذیری فولادی‌ها را نیز پاره کردند. البته نقدهایی نیز به بازی دو تیم استقلال و پرسپولیس وارد است، هرچند در بازی اول نمی‌شود به تیم‌ها ایراد گرفت.


استقلال در برابر هوادار عملکرد خوبی نداشت و نسبت به حریف تازه ‌وارد خود ضعیف بازی کرد. شاگردان رضا عنایتی عملکردی به مراتب بهتر از آبی‌پوشان داشتند و اگر بخت یارشان بود حتی می‌توانستند تیم پیروز میدان لقب بگیرند.
پرسپولیس هم مقابل فولاد یک نیمه کسل کننده را به نمایش گذاشت، اما در نیمه مربیان متحول شد و به یک پیروزی با ارزش دست یافت.


شرایط استقلال بد نیست
اصغر مازیار کارشناس فوتبال در باره عملکرد استقلال مقابل هوادار به ایرناپلاس گفت: «اگر بخواهیم وضعیت استقلال را از نظر هماهنگ تیمی بررسی کنیم، می‌بینیم این تیم با رفتن مسعود ریگی در خط میانی دچار ناهماهنگی‌هایی شده که طبیعی هم است، به این دلیل که بازی اول آن‌ها بود و بسیاری از تیم‌های ما در لیگ این فصل از لحاظ اردوی آمادگی شرایط مناسبی نداشتند.
بازی‌های دوستانه‌ای هم که انجام دادند بازی‌هایی نبودند تا ضعف‌های تیم‌ها مشخص شود و استقلال هم از این قاعده مستثنی نیست اما بازهم با این تفاسیر به دلیل یارگیری‌های مناسبی که انجام داده شرایط آن‌ها بد نیست. فقط در خط حمله باید دید جای مهدی قایدی و شیخ دیاباته توسط نفرات جدید به‌خوبی پر می‌شود یا نه؟»


وی ادامه داد: «در این خط امین قاسمی‌نژاد اضافه شده که در بازی با هوادار فرصت زیادی برای بازی پیدا نکرد. ارسلان مطهری هم نیاز به یک مکمل در کنار خود دارد تا بتواند از موقعیت‌های ایجاد شده استفاده کند.

در خط دفاعی تقریباً کمی ثبات وجود دارد به‌ویژه در بین مدافعان میانی که سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند از فصل پیش هماهنگی‌هایی را با یکدیگر داشته‌اند و محمد دانشگر هم به نوبت اضافه می‌شد که مقابل هوادار هم بازی کرد.
استقلال در این بخش مشکلی ندارد. البته در دیدار با هوادار خط دفاعی استقلال به‌طور کامل محک نخورد اما به نظر می‌رسد شرایط‌شان به لحاظ هماهنگی بد نبود.»


پرسپولیس و دو نیمه متفاوت
مازیار در باره دیدار پرسپولیس در برابر فولاد نیز گفت: «پرسپولیس مقابل فولاد دو نیمه کاملاً متفاوت بازی کرد؛ در نیمه اول یک بازی ناهماهنگ نشان داد؛ درست مانند بازی با الهلال در لیگ قهرمانان آسیا و اشتباه‌های زیاد فردی بازیکن‌ها و ناهماهنگ‌های‌ آنها در اجرای کار تیمی به چشم می‌خورد.

از طرفی رضا اسدی که جانشین احمد نوراللهی شده بعد از بازی ناموفقی که مقابل الهلال انجام داد فشار سنگینی را متحمل شد و این مساله در نیمه اول بازی با فولاد به چشم می‌خورد.
در نیمه دوم با توجه به تغییراتی که اتفاق افتاد پرسپولیس هماهنگ‌تر عمل کرد اما نکته مهم این است که یحیی گل‌محمدی باید پیش از هر چیز بتواند با توجه به بازیکنان جدید به یک ترکیب مناسب دست پیدا کند. بازیکنان را بشناسد و بعد از مشخص شدن ترکیب ثابت، می‌توان در رابطه با عملکرد این تیم اظهارنظر کرد.»


وی ادامه داد: «در خط حمله پرسپولیس حامد پاکدل، عیسی آل‌کثیر و مهدی عبدی سه بازیکنی هستند که به‌عنوان مهاجم نیاز به تغذیه شدن دارند و این تغذیه وقتی صورت پذیرفت پرسپولیس به پیروزی دست پیدا کرد.
در نیمه دوم مهدی ترابی زمانی‌که دست از کارهای فردی برداشت و در قالب کار گروهی آمد پرسپولیس حرکت بهتری داشت. در این‌جا باید از تعویض‌های خوب و تغییر شکل بازی گل‌محمدی یاد کنم که توانست در نیمه دوم تغییری که در ترکیب تیم داد و تعویض‌های مثبتی که داشت نتیجه را به‌سود پرسپولیس رقم بزند.
البته باید منتظر باشیم تا در ادامه ببینیم شرایط به چه شکل است آیا می‌توانیم ما برای تیم‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس حرکات فنی و هماهنگی‌های تیمی را در زمین ببینیم یا خیر؟ باید منتظر بازی‌های آینده این دو تیم باشیم.»