دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

مشاور رئیس جمهور خط کشی سیاسی بین اقوام وجود ندارد

بوشهر- ایرنا- مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: براساس تاکید رئیس جمهور هیچ خط کشی بین اقوام و مذاهب در ایران وجود ندارد.


به گزارش ایرنا، ماموستا عبدالسلام کریمی روز پنج‌شنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر افزود: وحدت شیعه و سنی بعنوان استراتژی نظام شناخته می‌شود و تنها خط کشی موجود بین ظالم و مظلوم، دوستان و دشمنان انقلاب است.


وی اضافه کرد: براساس نظر رهبر معظم انقلاب اقوام مختلف بعنوان گل‌های گلستان خداوندی موجب فرصت، نقطه قوت و مکمل نظام و کشور هستند.


مشاور رئیس جمهور در امور اقلیت‌های دینی و مذهبی بیان کرد: هم‌گرایی و هم‌افزایی بیشتر بین اقوام ، جمهوری اسلامی ایران را به کشوری توانمند و قدرتمند تبدیل و نظام را بیمه خواهد کرد.


عبدالسلام کریمی افزود: از نظر نظام جمهوری اسلامی اقوام هیچ فرقی با هم ندارند و همه آنها حق حیات و ریشه در خاک دارند.


وی ادامه داد: براساس قانون اساسی تمام اقوام تابع نظام و رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند  و باید دیده شوند و احساس کنند در این کشور سهیم، دخیل و شریک هستند.


عبدالسلام کریمی گفت: تقویت، وحدت و انسجام بین اقوام موجب قدرت و توانمندی هرچه بیشتر نظام و کشور می شود.                                                      


مشاور رئیس جمهور در امور اقلیت های دینی و مذهبی در خصوص مذاهب گفت: همه ما مسلمان، دین، ریشه و تنه یکی است و تنها اختلاف در شاخ و برگ و برخی استنباطات است.


عبدالسلام کریمی افزود: هرچند مذهب شیعه و سنی فرق می کند اما دین و اصول، کتاب آسمانی، قبله، پیامبر، خدا و حتی دشمنان ما یکی است و تا زمانیکه کفر با پرچم کفر در مقابل اسلام می ایستاد همیشه شکست می خورد اما زمانیکه کفر با پرچم نفاق و جنگ مذهبی در مقابل اسلام ایستاد برخی وقت‌ها اسلام شکسته خورده است.


وی با بیان اینکه داعش سربازان آمریکا و اسرائیل هستند که در دل مسلمانان ایفای نقش می کنند گفت: ما باید با بصیرت باشیم و دچار فتنه نشویم.


عبدالسلام کریمی بیانیه گام دوم انقلاب را بعنوان هدیه رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و افزود: امروز باید این بیانیه را بعنوان دکترین خود قرار داده و زمینه عملیاتی کردن آن را فراهم کنیم.


وی با تاکید برا ینکه دین اسلام براساس بصیرت و نه براساس تقلید و احساسات است اضافه کرد: چهل سالگی انقلاب به معنی وارد شدن در دوره بلوغ، استحکام و ثبات است و باید با بصیرت عمل کرد تا دچار فتنه ها نشویم.


عبدالسلام کریمی افزود: همانطور که اتحاد اقوام منجر به قدرتمندی نظام و کشور می شود اتحاد اسلامی شیعه و سنی نیز منجر به تقویت دین خواهد شد.


وی تاکید کرد: قومیت و اسلامیت در مقابل هم نیستند بلکه در کنار هم هستند و باید نظر رهبر معظم انقلاب را نظر خود بدانیم نه اعمال نظر در مقابل نظام کنیم.


مشاور رئیس جمهور در امور اقلیت های دینی و مذهبی با تاکید بر وحدت، انسجام ملی، احترام متقابل و اهانت نکردن به مقدسات همدیگر افزود: باید بذرهای اختلاف‌های جزیی را خشکاند.


وی با تاکید براینکه دست یک اهل سنت را بگیرید تا قبل از اینکه دشمن دست آنها را بگیرد گفت: استفاده از اقوام و اهل سنت هزینه برای نظام نیست بلکه سرمایه گذاری است که در استان بوشهر این امر تحقق یافته و امید می رود شاهد این هم گرایی و انسجام ملی مذهبی و دینی باشیم.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40