دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

مسابقات بین المللی قرآن کریم وحدت آفرین و رفع کننده شبهات مسلمانان

تهران – ایرنا – قاری بین‌الملل قرآن کریم، نقش مسابقات قرآنی در وحدت‌ آفرینی و رفع شبهات مسلمانان را نسبت به اهل تشییع بی‌بدیل عنوان کرد.


احمد دباغ شامگاه سه شنبه در حاشیه برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سطح برگزاری مسابقات  به‌ صورت مجازی، گفت: مسابقات بین‌المللی قرآن یک نعمت عظیم محسوب می‌شود که امسال به‌ دلیل بحران کرونا از برگزاری به‌ صورت حضوری محروم هستیم و باید به‌ صورت مجازی برگزار شود که امیدواریم با رفع این ویروس کرونا شاهد برگزاری این مسابقات به‌ صورت حضوری و پر شور در آینده باشیم.


وی افزود: در گذشته هیچگاه تصور نمی‌کردیم که چنین مسابقاتی به‌صورت حضوری تعطیل شود و باید به‌صورت مجازی شاهد برگزاری آن باشیم اما در هر حال مجازی برگزار شدن این مسابقات هم یک غنیمت محسوب می‌شود و باید در جهت برگزاری هرچه بهتر آن کوشا باشیم.


این قاری بین‌المللی قرآن کریم روشن‌دل، تصریح کرد: مسابقات هرچه به‌ صورت جامع‌تر، کامل‌تر و در رشته‌های مختلف برگزار شود، بهتر و تاثیرگذارتر خواهد بود و موجب جذب مخاطب عادی نیز می‌شود اما در این زمینه باید از تبلیغات بیشتری در سطح جامعه بهره بگیریم.


دباغ با بیان اینکه باید مسابقات بین‌المللی قرآن دارای تنوع در رشته‌ها و سنین مختلف باشد، افزود: برگزاری مسابقات در حوزه‌های دانش‌آموزی، دانشجویی و حتی سنین مختلف در رشته‌های متنوع سبب حضور تعداد بیشتری شرکت‌ کننده و جذب مخاطبان پر شمار می‌شود.


وی تصریح کرد: شرکت در مسابقات برای افراد مختلف یک جرقه برای ادامه راه است و افراد شرکت‌ کننده باید حمایت و هدایت شوند تا به اهداف مدنظر دست یابیم.


این قاری بین المللی کشورمان نقش وحدت‌ آفرین مسابقات بین‌المللی قرآن را بی بدیل دانست و بیان کرد: قاریان مختلف کشورهای اسلامی در حاشیه این مسابقات با یکدیگر آشنا می‌شوند و شاهد فرهنگ و اخلاق و زبان‌های مختلف خواهیم بود که خود این موضوع موجب ترویج موضوعات فرهنگی و اخلاقی و ایجاد وحدت میان مسلمانان شرکت‌کننده است.


وی افزود: مسابقات بین‌المللی و رشد و گسترش موضوعات فرهنگی سبب رفع شبهات و اتهامات دشمن نسبت به جامعه اسلامی و بویژه اهل تشییع خواهد شد چرا که معاندان به تبلیغ علیه اهل تشییع و قاریان قرآن می‌پردازند که برگزاری چنین مسابقاتی با چنین سطحی سبب خنثی شدن ترفندها و توطئه های آنها و وحدت‌آفرینی خواهد شد.


سی و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با حضور ۶۲ نماینده از کشورهای خارجی هم اکنون در حوزه هنری در حال برگزاری است.