دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

مجلس با تصویب قوانین راهگشا برای برون رفت از مشکلات کشور اقدام

تهران- ایرنا- نماینده مردم شیراز گفت: مجلس یازدهم با تصویب قوانین راهگشا، گام‌های بلند و موثری را برای برون رفت از مشکلات کاستی‌ها و مسائل اولویت‌دار کشور و ملت بردارد.


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، ابراهیم عزیزی در نشست علنی صبح امروز(یکشنبه،۱ خرداد ماه) در نطق میان دستور خود،گفت: مجلس یازدهم در حالی وارد سال سوم از فعالیت خود می‌شود که شرایط جدیدی را در  عرصه‌های ملی و بین المللی شاهد هستیم  و همچنین  با وجود هجمه‌ها و کینه‌توزی‌ها، ملت رشید ایران به راه پر افتخار خود که از مسیر عزت و  سربلندی می‌گذرد با قدرت و با صلابت ادامه می‌دهد.


نماینده مردم شیراز  افزود: اکنون که در آستانه سال سوم انتخابات هیئت رییسه قرار داریم، لازم و ضروری است؛ به نکاتی اساسی اشاره کنم؛ ضمن تشکر از زحمات هیئت رییسه مجلس انتظار می‌رود؛ مجلس یازدهم با تصویب قوانین راهگشا، گام‌های بلند و موثری را برای برون رفت از مشکلات کاستی‌ها و مسائل اولویت‌دار کشور و ملت، در دستور کار خود قرار دهد.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: مجلس قوانینی را به تصویب برساند که ضمن خنثی سازی تحریم‌های ظالمانه در مقابل برخی از خود تحریم‌های داخلی را هم بگیرد و همچنین انتظار می‌رود هیئت رییسه با نگاه بلند و عمیق به موضوعات اساسی کشور طرحی نو در انداخته و با تحرک و پویایی درهدایت بیش از بیش گام‌های بلندی را بردارد و این  مهم به دست نخواهد آمد مگر با ترکیب افرادی که مُشرف به مشکلات و در تراز مجلس شورای اسلامی باشند.


عزیزی خطاب به نمایندگان، تأکید کرد: مجلس امروز در عرصه اقتصاد و معیشت مردم و پیرو مصوبه مجلس و لایحه دولت دست تاجرنماها که ارز ۴۲۰۰ تومانی را می‌گرفتند تا کالاهای اساسی را به قیمت پایین تری به دست مردم برسانند و به جای وارد کردن اقلام مورد نیاز مردم این پول را به ساختمان سازی  و دلالی برده و ثروت‌های میلیاردی به جیب‌های گشاد خود می‌زدند،کوتاه گردیده است.


وی افزود: مجلس و دولت باید خود را به ابزارهای نظارتی تجهیز و ضمن نظارت دقیق بر بازار، از هرگونه سوء استفاده و زیاده خواهی پیشگیری کنند و اجازه ندهند برخی  افراد سودجو و زیاده طلب با ایجاد جو روانی و افزایش بی دلیل قیمت‌ها در بازار فشار دیگری را بر مردم تحمیل کنند، همکاران محترم در قانون بودجه به شهرها و تا حدودی به روستاها برای ایجاد زیرساخت‌های اولیه توجه شده است، اما متاسفانه عشایر کشور که حق بزرگی بر ما دارند کمتر مورد توجه قرار گرفتند.


عزیزی تاکید کرد:علیرغم اینکه عشایر ۲ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و باید از ۲ درصد جمعیت، بودجه لازم را بهره مند شوند یعنی قریب به ۱۱ هزار میلیارد و ۲ درصد هدفمندی به انان تعلق گیرد،اما متاسفانه شاهد اختصاص بودجه اندک برای عشایر کشور هستیم،سهم اعتبارات این جامعه بزرگ و مولد به ویژه در شرایط فعلی بسیار اندک است.


وی بیان داشت: امروز فروش دام، آب رسانی و مسیرهای کوچ عشایر با مشکل روبروست ،لذا رویکرد جامعه نگر و حق نگر در مورد عشایر کشور امری بسیار ضروری  و حائز اهمیت است ،مجلس حق طلب باید برای حل مشکلات عشایر کشور پیشقدم و چاره اندیشی کند .





آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40