دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

فرمانده نیروی دریایی ارتش ناوشکن دماوند به زودی عملیاتی می شود

تهران – ایرنا – فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از نوسازی ناوگان ارتش خبر داد و گفت: ناوشکن دماوند به زودی به آب انداخته و عملیاتی می‌شود.


به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ارتش، امیر دریادار شهرام ایرانی افزود: در حوزه‌های مختلف دریایی، شناوری، پروازی و زیرسطحی دستاوردهای خیلی خوبی در بخش یگان‌ها و در بخش تجهیزات و تسلیحات داشته‌ایم که نمی‌توانیم همه این پیشرفت‌ها را در رسانه‌ها بازگو کنیم.


امیر ایرانی با اشاره به افزایش برد تسلیحات دریایی خاطر نشان کرد: در بخش موشکی افزایش برد داشته‌ایم. در بخش زیرسطحی، اژدرها هم افزایش دقت و هم افزایش برد داشته‌ است. همه این تجهیزات پس از انجام مراحل تست به بدنه نیروی دریایی ارتش الحاق شده است.


وی از نوسازی ناوگان دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خبر داد و بیان کرد: به زودی ناوشکن دماوند به آب انداخته و عملیاتی می‌شود. در کنار آن در حوزه زیرسطحی، ساخت زیر دریایی کلاس بعثت پیش می‌رود.


امیر ایرانی درباره دستاوردهای جدید  ارتش در بخش بالگردی اظهار کرد: ساخت بالگردهای ضد زیردریایی و مین روبی را در دستور کار داشته‌ایم که به دست توانمند متخصصان، ساخته شده است و مراحل تست نهایی آن‌ها به اتمام رسیده و به زودی به ناوگان نیروی دریایی ارتش الحاق می‌شود.


وی با بیان اینکه ناوگروه‌های رزمی که ماموریت اسکورت کشتی‌ها را بر عهده دارند در حال عملیات در آب‌های بین‌المللی هستند، عنوان کرد: در حال حاضر ناوگروه ۸۰ ارتش جمهوری اسلامی در منطقه خلیج عدن و دریای سرخ مستقر است.


فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: در این ماموریت دانشجویان نیروی دریایی ارتش باید در قالب کارورزی، آموزش‌های عملی انجام دهند و به همین جهت بر خلاف گذشته که دو فروند شناور اعزام می‌شد، سه فروند شناور اعزام شده و در منطقه مستقر هستند. این شناورها هم فعالیت های آموزشی و هم اسکورت کشتی‌ها را انجام می‌دهند.


امیر ایرانی با اشاره به دیپلماسی دریایی گفت: در این حوزه برنامه‌ریزی داریم تا از کشورهای منطقه و به ویژه کشورهای دوست و همسایه بازدید داشته باشیم و امیدوار هستیم تا آن زمان بیماری کووید ۱۹ فروکش کرده باشد تا بتوانیم پیام صلح، دوستی و فرهنگی را به دوستان خود منتقل کنیم.