دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

علیرضابیگی دولت قبل فرصت اصلاح ارز ترجیحی را هدر داد


P>احمد علیرضابیگی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری ایرنا، با اشاره به شفاف‌سازی یارانه‌ها توسط دولت آیت‌الله رییسی گفت: شفاف‌سازی یارانه‌ها توسط دولت آیت‌الله رییسی در بحث ارز ترجیحی اقدامی قابل تقدیر و قابل حمایت است.


عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی در مجلس افزود: شفاف‌سازی یارانه‌های مربوط به ارز ترجیحی نیز باید از دولت قبل آغاز می‌شد،اما دولت قبل این فرصت را هدر داد. زیرا اعتقادی به این کار نداشت مجلس هم معتقد بود دولت لیبرال توانایی این کار را ندارد .


وی با بیان اینکه اصلاح همه جانبه اقتصادی گریز ناپذیر است، اظهار داشت: اصلاح قیمت حامل های انرژی از جمله بنزین ضروری است.


علیرضابیگی اظهار داشت: واقعیت این است که دولت قبل چون خود باعث ایجاد ارز ترجیحی بود با اصلاح آن و پرداخت معادل ریالی آن به مردم موافق نبود و حتی در زمان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ که ما به دنبال حذف ارز ترجیحی بودیم، روحانی با نامه‌نگاری با رهبر انقلاب بر ماندن ارز ۴۲۰۰ تومانی به عنوان ارز ترجیحی برای تامین کالاهای اساسی پافشاری کرد.


نماینده مردم تبریز در مجلس خاطرنشان کرد: معتقدم یارانه‌ها باید به صورت نقدی به مردم پرداخت شود، نظارت بر کالابرگ الکترونیکی سخت‌تر است، با پرداخت یارانه نقدی به مردم قدرت انتخاب داده می‌شود.


نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مردم زمانی که یارانه نقدی را در اختیار داشته باشند از هر مرکز فروشی که بخواهند و هر کالایی را که نیاز داشته باشند خریداری می‌کنند و در این شرایط این عرضه‌کنندگان کالاها هستند که باید کالا با قیمت مناسب‌تر و با کیفیت بالاتر را به خریداران عرضه کنند.


علیرضابیگی ادامه داد: دولت نیز می‌تواند از طریق مراکز عرضه و توزیع کالا که خود در اختیار دارد با عرضه کالا با قیمت مناسب نسبت به تنظیم قیمت کالاها در بازار اقدام کند.


وی ادامه داد: باید پرداخت یارانه به شیوه درست انجام شود باید به مردم احترام بگذاریم وعرضه کالا از طریق بنیاد های تعاون و فرشگاه های زنجیره ای انجام شود، باید از تجربه هدفمندی یارانه‌ها استفاده کرد و با تزریق منابع مالی به زندگی مردم به آن‌ها اعتماد کنیم که خودشان بتوانند زندگی خود را اداره کنند.


علیرضا بیگی گفت: نباید مردم را به صف های طولانی گوشت و مرغ سوق دهیم،بلکه بازار رقابتی بین فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی ها ایجاد کنیم تا با سود معقول این کالاها دست مردم برسد.