دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

صدراعظم آلمان برلین موشک و تسلیحات ضد تانک به اوکراین می دهد

تهران- ایرنا- اولاف شولتز صدراعظم آلمان اعلام کرد که برلین یکهزار سلاح ضد تانک و ۵۰۰ موشک زمین به هوا استینگر به اوکراین خواهد داد.


به گزارش خبرگزاری رویترز، شولتز روز شنبه گفت که این تسلیحات از انبارهای ارتش آلمان به اوکراین تحویل می شود تا این کشور بتواند در برابر روسیه از خود دفاع کند.


وی در صفحه توئیتر خود نوشت: حمله روسیه به اوکراین نقطه عطفی است. وظیفه ما این است که تمام تلاش خود را برای حمایت از اوکراین در دفاع از خود در برابر ارتش مهاجم ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه انجام دهیم.


پیشتر وزارت دفاع آلمان اعلام کرد که این کشور تحویل ۴۰۰ آر پی جی از هلند به اوکراین را تصویب کرده است. این اتفاقات تایید کننده تغییر سیاست برلین در مساله اوکراین است زیرا این کشور به دلیل امتناع از ارسال تسلیحات به کی یف بر خلاف سایر متحدان غربی، مورد انتقاد قرار گرفته بود.


آلمان سیاست دیرینه عدم ارسال تسلیحات به مناطق جنگی را در پیش گرفته که تا حدی ریشه در تاریخ این کشور در قرن بیستم و صلح طلبی آن دارد. صدراعظم آلمان در هفته های اخیر هنگام امتناع از تحویل سلاح های مرگبار به اوکراین، بارها به این سیاست اشاره کرده بود.


سفیر اوکراین در آلمان روز شنبه از برلین خواست تا مانند هلند موشک های دفاع هوایی استینگر را به اوکراین برساند.