دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

سهم خوزستان از تسهیلات ارزان قیمت سرمایه گذاری ۳۵ هزار میلیارد

اهواز- ایرنا- استاندار خوزستان سهم این استان از تخصیص تسهیلات ارزان قیمت دولت برای انجام پروژه‌های سرمایه‌گذاری را ۳۵ هزار میلیارد ریال بیان کرد و گفت: این منابع اعتباری، در قالب مصوبات سفر رییس جمهور به استان خوزستان ابلاغ شده است.


صادق خلیلیان روز جمعه در حاشیه نشست رسیدگی به مشکلات شهرستان‌های اندیکا و لالی در محل فرمانداری لالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد:از جمله اعتبارات تخصیص یافته در قالب سفر استانی رییس جمهور به خوزستان، تسهیلات ارزان قیمتی است که به بخش تولید و ایجاد صنایع پایین دستی در استان اختصاص خواهد یافت.


وی رویکرد دولت سیزدهم را رسیدگی به مشکلات و محرومیت مناطق مختلف کشور به ویژه استان خوزستان بیان کرد و گفت: همزمان با فعالیت این دولت، تحرک جدی در رسیدگی به مشکلات شهرستان‌های استان خوزستان آغاز شده است.


استاندار خوزستان اضافه‌کرد: در این راستا، برنامه توسعه‌ای تهیه شده است که می‌تواند به رفع بخش قابل توجهی از مشکلات استان در مدت ۲ تا سه سال منجر شود.


خلیلیان توجه به اشتغال پایدار در خوزستان را یک اولویت اساسی بیان کرد و گفت: در این راستا، ایجاد صنایع پایین دست بخش کشاورزی مورد توجه قرار گرفته است که بخشی از این پروژه‌ها در شهرستان‌های لالی و اندیکا اجرایی خواهند شد.


وی درباره اجرا نشدن ۲ طرح کشاورزی در شهرستان‌های اندیکا و لالی درسال‌های گذشته بیان کرد: بهره‌برداری از این طرح‌ها، در دستور کار قرار گرفته که به رونق بخش کشاورزی منطقه منجر می‌شود.


استاندار خوزستان همچنین به مشکلات شبکه توزیع آب شرب شهرستان‌های لالی و اندیکا اشاره‌کرد و گفت: این مشکلات شناسایی شده‌اند و به منظور تامین آب شرب پایدار و بهداشتی این مناطق با اختصاص اعتبارات مورد نیاز، پروژه‌های کاربردی مناسبی تعریف خواهد شد.


وی ادامه داد: افزایش تولید محصولات کشاورزی و دامداری عاملی برای رونق اقتصادی است که بهره‌وری و شکوفایی ظرفیت‌های موجود را درپی دارد.


بر اساس این گزارش، نشست بررسی مشکلات شهرستان‌های اندیکا و لالی با حضور محسن رضایی معاون اقتصادی رییس جمهور در محل فرمانداری  لالی در شمال خوزستان برگزار شد.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40