دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

سفر قانون گذاران آمریکایی به اروپا برای گفت وگو در خصوص اوکراین

نیویورک – ایرنا – یک هیات ۱۰ نفر از قانون گذاران آمریکایی به لهستان و آلمان سفر کرده‌اند تا در خصوص تهاجم روسیه به اوکراین گفت وگو کنند.


به گزارش ایرنا، این هیات آمریکایی که متشکل از سناتورهای دموکرات و جمهوری خواه است روز شنبه از یک مرکز پناهجویان در لهستان در نزدیکی مرز اوکراین دیدن کردند. 


“سی ان ان” شنبه شب گزارش داد: استیو دینز سناتور جمهوری خواه گفت: دیدن مادران اوکراینی که کودکان خود را در آغوش دارند، غم انگیز است. 


دینز افزود: هیات قانون گذاران آمریکایی همچنین با نیروهای نظامی آمریکایی مستقر در لهستان دیدار کرده و در خصوص آخرین وضعیت اوکراین به آن‌ها توضیح داده شد. 


به گفته این سناتور جمهوری خواه، هیات قانون گذاران آمریکایی شب گذشته با قانون گذاران آلمانی در برلین ملاقات و در خصوص حمله روسیه به اوکراین گفت وگو کردند. 


به گزارش ایرنا، آمریکا از زمان آغاز تهاجم روسیه به اوکراین کمک‌های نظامی گسترده‌ای به اوکراین کرده است. 


جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد با استفاده از اختیاراتش یک کمک امنیتی جدید به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار به اوکراین اختصاص می‌دهد و به این ترتیب کمک‌های امنیتی جدید واشنگتن به اوکراین در یک هفته گذشته به یک میلیارد دلار می‌رسد. 


رئیس جمهور آمریکا در سخنانی افزود: این بسته‌های امنیتی به صورت مستقیم از وزارت دفاع آمریکا به ارتش اوکراین منتقل می‌شود تا به آن‌ها در مبارزه با این تهاجم کمک کند. 


بایدن توضیح داد: این بسته جدید به تنهایی کمک بی‌سابقه‌ای به اوکراین ارائه می‌کند و شامل ۸۰۰ سامانه ضد هوایی برای اطمینان از توانایی ارتش اوکراین در توقف جنگنده‌ها و بالگردهای مهاجم به مردم اوکراین می‌شود. 


طی یکسال گذشته، جمهوریخواهان کنگره آمریکا، دولت بایدن را تحت فشار قرار دادند تا حمایت‌های نظامی از اوکراین را تقویت کند. گفته می‌شود که چراغ سبز دولت بایدن در اواخر سال ۲۰۲۱ میلادی برای فرستادن موشک‌های ضدهوایی استینگر و جاولین‌ به اوکراین نیز نتیجه همین فشارها بوده است. 


پنتاگون هفته پیش پس از پیشنهاد لهستان مبنی بر ارسال جنگنده‌های میگ ۲۹ به پایگاه هوایی رامشتاین و قرار دادن تمام آن‌ها در اختیار آمریکا را رد کرد. 


جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت که پیشنهاد لهستان برای تحویل جنگنده‌ها به پایگاه هوایی رامشتاین در آلمان، چشم‌انداز نگران‌کننده خروج آن‌ها از یک پایگاه متعلق به آمریکا و ناتو برای پرواز به حریم هوایی مورد مناقشه با روسیه در جنگ اوکراین را افزایش داده است. 


ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد. 


پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند. 


همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه در حال افزایش است. 
 



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40