دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

سجادی منتظر گزارش هیات رئیسه فدراسیون فوتبال هستیم دیدار با

تهران- ایرنا- وزیر ورزش و جوانان گفت: منتظر گزارش رسمی هیات رئیسه فدراسیون فوتبال هستیم تا اتفاقات رخ داده در خصوص ریاست این فدراسیون را در حوزه وظایف وزارتخانه دنبال کنیم.


به گزارش ایرنا؛ «سیدحمید سجادی» امروز شنبه در خصوص درخواست هیات رئیسه فدراسیون فوتبال برای برگزاری جلسه فوق العاده و احتمال عزل «شهاب‌الدین عزیزی‌خادم» از ریاست این فدراسیون، اظهار داشت: هیات رئیسه حدود اختیارات و وظایفی دارد و منتظریم نظرات و خواسته‌ها به ما هم رسما منعکس شود. وظایفی در وزارتخانه داریم و آنرا در خصوص فدراسیون‌های مختلف دنبال کنیم.


وی در مورد اینکه اقدامات عزیزی خادم و انتصاب‌های او برای وزارت ورزش هم مورد بحث بوده است یا خیر؟ گفت: در حال بررسی هستیم و تا گزارش رسمی به ما نرسد نمی توان نظر داد. به مجمع و اساسنامه تمامی فدراسیون‌ها احترام می‌گذاریم. در زمان حضور «مهدی علی‌نژاد» در معاونت وزارت ورزش، اساسنامه جدید فدراسیون‌ها و آئین نامه برگزاری ابلاغ شد. به تمامی فدراسیون‌ها احترام می‌گذاریم تا بتوانند فضای حقوقی محکمی را دنبال کنند.


سجادی در خصوص سفر به پکن و عدم دیدار با رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، اظهار داشت: خیلی علاقمند بودیم با «توماس باخ» دیدار کنیم اما به دلیل محدودیت‌های کرونایی و اینکه تدابیر سختی میزبان اتخاذ کرده بود وقتی وارد پکن شدیم واقعا فرودگاه را تعطیل دیدم و فقط پروازهای المپیکی زمستانی وجود داشت. شرایط عادی نبود و زمان دیدار یکروز جابه‌جا شد که ما باید پرواز برگشت را تغییر می‌دادیم و هشت روز در پکن می‌ماندیم. همچنین، امکان تغییر برنامه‌های توماس باخ نبود.


وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: از سفیر ایران و وزارت امور خارجه تشکر می‌کنم که برای این سفر به ما کمک کردند. دیدارهای خوبی در پکن داشتیم و با نحوه کنترل جدی کرونا در مسابقات بزرگ هم به خوبی آشنا شدیم. با تمام سختی‌ها با مسوولان کره‌جنوبی، چین و سه تن از همکاران توماس باخ دیدار کردیم. باخ ما را به لوزان دعوت کرد و «سیدرضا صالحی‌امیری» هماهنگی لازم را انجام داد تا در مقر آی.او.سی با رییس کمیته بین‌المللی المپیک دیدار داشته باشیم.


سجادی در مورد شرایط استقلال و پرسپولیس عنوان کرد: اکنون جلسه‌ای برای این دو باشگاه در وزارت اقتصاد برای نحو واگذاری آنان داریم. مطابق بالا آمدن نماد آنان کار واقعا به خوبی پیش می‌رود. وزیر دادگستری، اقتصاد، من و مسوولان سازمان خصوصی سازی جلسه خواهیم داشت.


وی در مورد لغو اعزام تیم کشتی ایران به آمریکا، گفت: به نظرات فدراسیون کشتی که در راس آن یک قهرمان و مدیر جوان است احترام می‌گذاریم.