دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

رضایی ایران تجارب فراوانی در خنثی سازی و مقابله با تحریم های

تهران – ایرنا – معاون اقتصادی رییس‌ جمهور در نشست تخصصی بررسی تبعات تحریم‌های ظالمانه آمریکا گفت: جمهوری اسلامی ایران واجد تجارب فراوانی در خنثی سازی و بی اثر کردن و مقابله با تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه آمریکا است.  


به گزارش ایرنا، ابعاد و تبعات غیرانسانی تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی آمریکا بر مردم کشورهای تحت تحریم در نشستی که روز دوشنبه در وزارت امور خارجه و به میزبانی حسین امیرعبداللهیان تشکیل شد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


این‌ نشست تخصصی با حضور محسن رضایی معاون اقتصادی ریاست جمهوری، منوچهر متکی وزیر خارجه پیشین و مدیران ارشد وزارت خارجه برگزار شد.


معاون اقتصادی رییس‌ جمهور در این جلسه با بیان اینکه نقطه کانونی تحریم‌هایی که آمریکا وضع می‌کند، هدف قرار دادن اقتصاد کشورها و تحت فشار قرار دادن مردم و شکستن مقاومت مردمی است که به سیاست‌های یکجانبه‌گرایی آمریکا روی خوش نشان نمی‌دهند، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران واجد تجارب فراوانی در خنثی سازی و بی اثر کردن و مقابله با تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه آمریکا است.  


محسن رضایی افزود: خروج غیرقانونی و مستکبرانه دولت آمریکا از برجام، بهترین شاهد بر خوی استکباری واشنگتن است و برخورد این کشور در مذاکرات جاری نیز نشان می‌دهد که این کشور متکبرانه صرفاً خواهان اقدام و تعهد عملی کشورمان به برجام بوده و خود را موظف و ملزم به تعهداتی نمی‌داند که دولت آمریکا پیشاپیش در برجام قبول و تعهد کرده است.  


وی ابراز امیدواری کرد که دولت آمریکا با اخذ تصمیمات لازم، نشان دهد که نسبت به بازگشت به تعهداتش عزمی جدی دارد.


وزیر امور خارجه نیز در این نشست تاکید کرد: تحریم‌های ظالمانه و یک جانبه دولت آمریکا بر خلاف همه هنجارهای بین المللی و حقوق بشر است که بر ضد ملت‌های مستقل اعمال می‌شود.  


حسین امیرعبداللهیان ادامه داد: دولت جمهوری اسلامی ایران با قدرت و منطق در دو مسیر خنثی سازی تحریم‌ها و لغو تحریم‌ها از طریق مذاکرات وین ادامه خواهد داد.  


همچنین حاضران در جلسه ضمن تبادل نظر درخصوص ابعاد مختلف تحریم‌های اعمالی و راههای مقابله با آن، بر مستند و مکتوب کردن تجارب موفق کشور از نحوه مقابله با تحریم‌های ظالمانه آمریکا تاکید کردند.




آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40