دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

رایزنی معاون رئیس جمهوری با وزیر عمانی در نیویورک درباره توانمندسازی

نیویورک- ایرنا- انسیه خزعلی معاون رییس جمهوری ایران در امور زنان و خانواده با لیلا النجار وزیر توسعه اجتماعی عمان دیدار و درباره توانمند سازی زنان و خانواده گفتگو کرد.


به گزارش ایرنا، معاون رییس جمهوری ایران در امور زنان و خانواده با وزیر توسعه اجتماعی عمان در حاشیه شصت و ششمین نشست مقام زن در مقر اصلی سازمان ملل متحد دیدار و طرفین ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این دیدار برای ارائه دستاوردها و به اشتراک گذاری تجارب خود در حوزه های متعدد، نسبت به همکاری های مشترک و دو جانبه در حوزه زنان و خانواده ابراز تمایل کردند.


معاون رئیس جمهوری ایران با اشاره به اهمیت موضوعاتی از قبیل توانمندسازی زنان، حجاب و ارتباط آن با امنیت زنان  و با تاکید بر آسیب پذیری خانواده در دنیای امروز، بر لزوم حفظ هویت نسل آینده در راستای حفظ ارزش های خانواده در دین مبین اسلام پرداخت.


خزعلی در پاسخ به سوال وزیر عمانی درباره قوانین و مقررات حمایتی ایران از زنان و خانواده، به قانون کرامت زنان و نفی خشونت که در مجلس در حال بررسی است، اشاره کرد و به عزم جدی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برای تصویب لایحه ای در خصوص پیشگیری از طلاق در چهار سال اولیه زندگی مشترک بر مبنای دیدگاه های تربیتی اسلام، روانشناسی و مباحث مربوط به جمعیت تاکید کرد.


معاون رئیس جمهوری ایران همچنین در پاسخ به سوال وزیر عمانی در مورد کودکانی که از پدر یا مادر یا هر دو محروم هستند،  فعالیت های سازمان بهزیستی و کمیته امداد در حمایت از کودکان بی سرپرست یا زنان سرپرست خانوار در ایران را تشریح کرد.


خزعلی همچنین به طرح فرزندخواندگی یا سرپرستی شبه خانواده ها از این کودکان برای تامین نیازهای عاطفی آنان اشاره کرد که مورد استقبال طرف عمانی قرار گرفت و خواستار تبادل قوانین و نوآوری‌های حمایتی از زنان و خانواده شد.


معاون رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور زنان و خانواده با دعوت از طرف عمانی برای سفر به ایران، به ظرفیت همکاری دانشگاه های دو کشور ایران و عمان در جهت ایجاد فرصت همکاری های کوتاه مدت و بلند مدت برای پذیرش دانشجو اشاره کرد.


لیلا النجار وزیر توسعه اجتماعی عمان نیز با ابراز تمایل به اینکه ایران تجارب خود را در زمینه زنان، خانواده و کودکان به ویژه توسعه و توانمندسازی زنان در اختیار عمان قرار دهد، به اقدامات کشورش در حمایت از کودکان و معلولین اشاره داشت.


لازم به ذکر است از سال ۲۰۱۴ قانون حمایت از حقوق کودک در عمان تصویب شده است. در عمان کودکان زیر ۱۵ سال اجازه کار ندارند و الزاما باید تحصیل کنند و بعد از آن نیز اگر بخواهند شغلی را انتخاب کنند، مشاغل خاصی برای آنها در نظرگرفته شده است.

رایزنی معاون رئیس جمهوری با وزیر عمانی در نیویورک درباره توانمندسازی زنان و خانواده


به گزارش ایرنا، شصت و ششمین دور از نشست های سالیانه کمیسیون مقام زن بعد از دو سال وقفه به دلیل شیوع کرونا از روز دوشنبه  ۱۴ مارس (۲۲ اسفندماه ۱۴۰۰) در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شده است.


این نشست که  تا ۲۵ مارس ۲۰۲۲ (۵ فروردین ۱۴۰۱ ) ادامه خواهد داشت با حضور رهبران و مقامات عالی رتبه حوزه زنان کشورها برگزار شده است.


نشست امسال کمیسیون مقام زن با عنوان «دستیابی به برابری جنسیتی و توانمندسازی همه زنان و دختران در زمینه تغییر اقلیم سیاست ها و برنامه های کاهش خطرات زیست محیطی و بلایا » برگزار می شود.


کمیسیون مقام زن یکی از اولین نهادهای بین‌المللی است که ذیل شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد به منظور تصمیم گیری و سیاستگذاری برای بهبود شرایط زنان در جای جای دنیا ایجاد شده است.


این کمیسیون اصلی ترین رکن بین‌المللی است که در خصوص کلیه مسائل مرتبط با زنان، پیشنهادات و گزارش های خود را به دبیرکل سازمان ملل متحد، ارائه کرده و در موارد ضروری برای جلوگیری یا کاستن از موارد نقض حقوق زنان اقدامات فوری صورت می دهد.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40