دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

دستگاه قضایی مقتدرانه با عاملان شهادت مامور انتظامی کرمانشاه

کرمانشاه – ایرنا – نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با تسلیت شهادت سرگرد «پوریا نظری» از ماموران انتظامی کرمانشاه، گفت: انتظار می‌رود دستگاه قضایی مقتدرانه با عاملان این مامور جان بر کف برخورد کند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله “مصطفی علما” روز دوشنبه در دیدار با خانواده شهید “پوریا نظری” با تبریک و تسلیت شهادت وی، اظهار داشت: شهادت مقامی است که خداوند متعال تنها به بندگان ویژه و مورد عنایت خود اعطا می کند.


وی افزود: شهادت بالاترین و رفیع ترین درجاتی است که تنها برخی افراد خاص قابلیت دسترسی به آن را پیدا می کنند و شهید نظری هم یکی از همین مقربان و خاصان درگاه الهی بود که پس از سال ها خدمتگذاری برای مردم توفیق کسب آن را پیدا کرد.


آیت الله علما خاطرنشان کرد: با نگاهی به زندگی بسیاری از بزرگان دین متوجه می شویم همه آن ها از خداوند طلب می کنند که شهادت در راه حق را روزی و نصیبشان کند و خوشا به سعادت آن هایی که چنین توفیقی پیدا کرده و رخت شهادت را به تن می کنند.


دستگاه قضایی مقتدرانه با عاملان شهادت مامور انتظامی کرمانشاه برخورد کند



نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه درهای شهادت همواره به روی کارکنان خدوم و مجاهد پلیس باز بوده است، افزود: هر ازگاهی خبر شهادت یکی از کارکنان همین نیروی اصیل و ارزشی به گوش می رسد تا ثابت شود حضور در نیروی انتظامی بسیار مقدس و ارزشمند است.


وی گفت: ماموران پلیس شبانه روز تلاش می کنند و خود را در معرض خطر قرار می دهند تا مجرمان در جامعه به ناامنی نپردازند و اشرار و اراذل نتوانند امنیت جامعه را با اختلال روبرو کنند.


آیت الله علما همچنین از پلیس به عنوان مظهر اقتدار، امنیت و صلابت جامعه یاد کرد و گفت: امروز نیروهای ارزشمند انتظامی در خط مقدم مقابله با جرائم و تامین کننده اصلی امنیت جامعه هستند.


وی در ادامه و با تقدیر از سرعت عمل پلیس در دستگیری عاملان شهادت سرگرد نظری، گفت: دستگاه قضائی باید هم در صدور و هم در اجرای حکم سرعت لازم را به خرج داده تا درس عبرتی شود برای مجرمانی که اهداف و نیات مشابه را در سر می پرورانند.


دستگاه قضایی مقتدرانه با عاملان شهادت مامور انتظامی کرمانشاه برخورد کند



امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: قطعا صدور احکام قاطعانه باعث پیشگیری از وقوع جرائم خشن اینچنینی خواهد شد و دیگر کشی جرائت نمی کنند اینگونه روی مامور قانون اسلحه کشیده و تیراندازی کند.


آیت الله علما در پایان بار دیگر با تسلیت شهادت سرگرد “پوریا نظری”، از مجاهدت جانفشانی وی در راه دفاع از امنیت جامعه قدردانی کرد.


نحوه شهادت مامور انتظامی از زبان رئیس پلیس استان


فرمانده انتظامی استان از شهادت سرگرد “پوریا نظری” یکی از ماموران جان برکف پلیس کرمانشاه در درگیری با سارقان مسلح خبر داد و گفت: این حادثه دقایق ابتدایی بامداد امروز (جمعه – ۱۳ اسفند) در چهار راه آتش نشانی شهر کرمانشاه رخ داد.


 سردار «علی اکبر جاویدان» افزود: ماموران یگان امداد حین گشتزنی در محل یاد شده متوجه حضور سه فرد مشکوک می شوند که برای انجام بررسی های لازم حضور این افراد به آن ها که در خودرو بوده اند فرمان ایست می دهند.


سردار جاویدان ادامه داد: با توجه به شرایط بارانی و تاریکی هوا این افراد که مسلح بودند با دیدن گشت انتظامی اقدام به تیراندازی به سوی پلیس کرده که با اقدام متقابل ماموران مواجه می شوند.


فرمانده انتظامی استان کرمانشاه یادآوری کرد: در جریان این تیراندازی یک گلوله به شهید نظری برخورد و باعث مجروحیت وی می شود و پس از آن به سرعت به مراکز درمانی انتقال می یابد اما متاسفانه تلاش پزشکان موثر واقع نشده و این همکار جان بر کف به درجه رفیع شهادت نائل می آید.


دستگاه قضایی مقتدرانه با عاملان شهادت مامور انتظامی کرمانشاه برخورد کند


عاملان شهادت سرگرد «پوریا نظری» دستگیر شدند


فرمانده انتظامی استان در ادامه از دستگیری عاملان شهادت سرگرد «پوریا نظری» مامور انتظامی شهرستان کرمانشاه در استان‌های کرمانشاه و البرز خبر داد و گفت: به دنبال شهادت سرگرد نظری در دقایق ابتدایی بامداد روز جمعه (۱۳ اسفند)، در حوالی چهار راه آتش نشانی شهر کرمانشاه در درگیری مسلحانه با سارقان مسلح، رسیدگی به موضوع و شناسایی و دستگیری عاملان این جنایت به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.


سردار جاویدان افزود: با لطف و عنایت پروردگار و پیگیری و اقدامات مجاهدانه کاراگاهان پلیس های آگاهی و امنیت عمومی استان و انجام کارهای اطلاعاتی و اشراف بالا موفق به شناسایی مخفیگاه عاملان شهادت سرگرد نظری در استان های کرمانشاه و البرز شده و این اماکن را به محاصره خود درآوردند.


فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزود: ماموران پس از اطمینان از حضور این اشرار در مخفیگاه های خود، طی عملیات های جداگانه یکی از آن ها را بامداد روز شنبه و در کمتر از ۲۴ ساعت در شهر کرمانشاه و دیگری را هم بامداد امروز (یکشنبه) در کمتر از ۴۸ ساعت در شهر فردیس کرج پس از وقوع این جنایت دستگیر کردند.


سردار جاویدان با اشاره به اعتراف متهمان دستگیر شده به قتل شهید پوریا نظری، افزود: تلاش برای دستگیری دیگر عاملان احتمالی که در حادثه شهادت این مأمور جان برکف نقش داشته اند ، ادامه دارد و اخبار تکمیلی نیز متعاقباً به اطلاع عموم مردم شهیدپرور کرمانشاه خواهد رسید.


وی تصریح کرد: در دستگیری این افراد پلیس آگاهی و امنیت عمومی انتظامی کشور و همچنین استان های تهران و البرز نیز با پلیس کرمانشاه همکاری داشته اند که جای تقدیر و قدردانی ویژه دارد.