دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

درخواست فوری چین برای اقدامی قاطع درباره مسئله فلسطین اسرائیل

تهران- ایرنا – نماینده چین در سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی عمیق درباره شرایط رو به وخامت در سرزمین های فلسطین اشغالی، از جامعه جهانی درخواست کرد تا اقدامی فوری و قاطع برای جلوگیری از بدتر شدن اوضاع در مسئله فلسطین و اسرائیل انجام دهند.


به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری «شینهوا»، «ژانگ جون» نماینده دائمی چین در سازمان ملل متحد در جلسه شورای امنیت این سازمان درباره شرایط خاورمیانه از جمله مسئله فلسطین با ابراز نگرانی عمیق گفت گسترش شهرک‌سازی‌های اسرائیل در خاک فلسطین و تجاوز به منابع طبیعی این کشور حقوق مردم فلسطین را تضعیف می‌کند.


وی در ادامه سخنانش افزود: «گسترش هر متر اضافه‌تر به شهرک‌سازی‌های اسرائیل در خاک فلسطین چشم‌انداز یافتن راه حل را برای دوطرف سخت‌تر می‌کند. ما اسرائیل را ترغیب می‌کنیم تا براساس قطعنامه ۲۳۳، شهرک‌سازی و تضعیف پایه‌های راه حل میان دو کشور را متوقف کند.»


ژانگ جون با اشاره به این‌که شرایط امنیتی در خاک فلسطین اشغالی بسیار شکننده شده است، اعلام کرد چین قاطعانه خشونت‌های مستمر توسط نیروهای امنیتی اسرائیل در فلسطین را که منجر به خسارات جانی و مالی سنگین برای شهروندان فلسطین از جمله کودکان می‌شود محکوم می‌کند.


بدین ترتیب نماینده دائمی چین در سازمان ملل متحد اسرائیل را ترغیب کرد تا در کم‌ترین زمان ممکن تحقیقات جنایی درباره کشته شدن «شیرین ابوعاقله» خبرنگار شبکه الجزیره را آغاز کند و یافته‌هایش را برای تضمین اعتمادسازی منتشر کند. 


علاوه بر این، او تاکید کرد مسئله فلسطین آزمایشی تعیین کننده برای عدالت جهانی است. بنابراین باید اقدامی فوری و قاطع برای جلوگیری از بدتر شدن اوضاع میان فلسطین و اسرائیل اتخاذ شود.


وی از جامعه جهانی به ویژه کشورهایی که نقش کلیدی در دو طرف دارند خواست به تلاش‌های خود برای پیشرفت روند صلح در خاورمیانه به واسطه حل مسئله اسرائیل و فلسطین بپردازند و از پیچیده کردن شرایط پرهیز کنند. 


درپایان سخنان، این مقام سیاسی چینی با تاکید بر این‌که چین به عنوان یکی از اعضای مسئول جامعه جهانی همواره طرفدار صلح و عدالت در طرف درست تاریخ باقی خواهد ماند، گفت ما قاطعانه از عدالت برای مردم فلسطین در احیای حقوق مشروع ملی‌شان حمایت می‌کنیم  و به تلاش‌هایمان برای دستیابی به صلحی پایدار و جامع در خاورمیانه ادامه می‌دهیم.




آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40