دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

حذف یارانه پنهان آرد اقدامی شجاعانه و قابل تقدیر است

تهران_ایرنا_عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: حذف یارانه پنهان آرد برای جلوگیری از قاچاق آن به خارج از کشور و شفاف سازی اقتصادی اقدامی شجاعانه، قابل تقدیر و حمایت است.


علی اکبر علیزاده در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا اظهار داشت: یارانه پنهانی که برای حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه به آرد و نان اختصاص می یابد در ظاهر به نفع اقشار ضعیف اما در اصل به نفع قاچاقچیان و همچنین اتباع بیگانه است.


عضو کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: قیمت ارزان نان به دنبال یارانه پنهان آرد موجب می‌شود، قاچاقچیان از یارانه پنهانی که متعلق به ملت ایران است نهایت استفاده را ببرند بدون آن که سهمی در پرداخت مالیات و عوارض در کشور داشته باشند.


نماینده مردم دامغان در مجلس اظهار داشت: از سوی دیگر به دلیل شرایط خاص کشورهای همسایه، افراد سودجو، آرد را با قیمت ارزان خریداری کرده و به قاچاق این محصول به کشورهای همسایه اقدام می‌کنند و سود زیادی به دست می‌آورند.


علیزاده تصریح کرد: حذف یارانه پنهان آرد برای جلوگیری از قاچاق آن به خارج از کشور، بهرمندی سودجویان از این یارانه و شفاف سازی در این حوزه اقدامی شجاعانه، قابل تقدیر و قابل حمایت است و باعث می‌شود تا یارانه آرد به جامعه هدف به صورت مستقیم پرداخت شود.


وی در پایان گفت: با توجه به حذف یارانه نان لازم است، هرچه زودتر معادل ریالی این یارانه به جامعه هدف که اقشار ضعیف جامعه هستند، پرداخت شود تا جلوی التهابات در جامعه گرفته شده و زمینه برای سوء استفاده دشمنان از فضای جامعه فراهم نشود.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40