دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

جان باختن ۲ هزار غیرنظامی در جنگ اوکراین

تهران – ایرنا – خدمات اورژانس اوکراین روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که تهاجم روسیه به این کشور باعث کشته شدن بیش از ۲ هزار غیرنظامی اوکراینی شده و صدها سازه از جمله تاسیسات حمل و نقل، بیمارستان ها، مهدکودک ها و منازل مسکونی را ویران کرده است.


به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، در این بیانیه آمده است: کودکان، زنان و نیروهای دفاعی هر ساعت جان خود را از دست می دهند.


کمیسر حقوق بشر سازمان ملل نیز پیشتر با اشاره به کشته شدن غیرنظامیان در جنگ اوکراین گفته بود که غیرنظامیان با تسلیحات انفجاری پس از آتشبار سنگین و سیستم های راکتی و حملات هوایی جان می بازند.


به دنبال حمله بامداد روز پنجشنبه (پنجم اسفند) نیروهای روسیه به اوکراین، این جنگ اکنون وارد هفتمین روز خود شده و همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.


در نخستین ساعات صبح روز پنجشنبه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه “عملیات نظامی ویژه” علیه اوکراین را رسماً اعلام کرد.


روسیه اعلام کرده است عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است.


اما بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا بلافاصله این اقدام روسیه را به عنوان جنگی علیه اوکراین، محکوم و فشارهای مضاعف دیپلماتیک و اقتصادی خود بر روسیه را آغاز کردند.