دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

تشکیل ستاد راهبردی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در وزارت کار

تهران – ایرنا – معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تشکیل ستاد راهبردی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با هدف تبیین، ترویج و جاری سازی بیانیه در این وزارتخانه خبر داد و گفت: در گام نخست، محورهای راهبردی بیانیه احصاء و تدوین شده است.


به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از وزارت تعاون، «محمد چکشیان» در نخستین جلسه شورای هماهنگی ستاد راهبردی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در این وزارتخانه گفت: برای تسهیل انطباق اهداف، مأموریت‌ها و وظایف اصلی وزارت مردم به عنوان اجتماعی‌ترین دستگاه حاکمیتی، محورهای راهبردی بیانیه گام دوم احصاء شده است.


وی به تشریح ساختار این ستاد پرداخت و گفت: در این ساختار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان رئیس ستاد و معاون فرهنگی و اجتماعی، نایب رئیس هستند.


چکشیان افزود: در این ستاد، دو کارگروه «تبیین و ترویج» و «جاری سازی (در برنامه و عملکرد)» و شورای هماهنگی پیش بینی شده و نمایندگان تام الاختیار معاونت‌ها و سازمان‌های تابعه، عضو شورای هماهنگی این ستاد هستند.


معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت مردم افزود: انقلاب اسلامی پس از ۴۰ سال و عبور از فراز و نشیب های بسیار، وارد چهل سال دوم خود شد و به همین منظور و در بهمن سال ۱۳۹۷ مقام معظم رهبری با صدور بیانیه گام دوم انقلاب، نقشه راه آن را  با یک جمع‌بندی از محتوا و آرمان‌ها ترسیم کرده‌اند که در حقیقت، امید و واقع گرایی در کنار هم و در یک تحلیل راهبردی جمع شده است.


چکشیان به مهمترین ویژگی‌های بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: بینش و نگرش منتقل شده در این بیانیه، یک نگاه دقیق به گذشته و دیدن ضعف‌ها و مشکلات آن، بیان برکات و دستاوردها و همچنین توجه به ظرفیت‌ها و امید به آینده برای نیل به چشم انداز ترسیم شده می‌باشد. درک این نگاه و بینش و اهمیت آن، بسیار ضرروری است.


وی به نقل قولی از آیت الله شب‌ زنده دار پس از دیدار با مقام معظم رهبری در خصوص بیانیه گام دوم اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در این باره فرمودند «من روی این بیانیه خیلی زحمت کشیدم، من بنای بر این ندارم که اگر چیزی نوشتم یا مطلبی می‌گویم از دیگران درخواست کنم که روی آن کار کنند ولی راجع به این می‌گویم این کار را بکنند».


در ادامه این نشست، پیش نویس محورهای راهبردی بیانیه گام دوم در وزارت مردم قرائت شد و اعضای شورای هماهنگی ستاد، نظرات و دیدگاه‌های خود را در این باره و همچنین ستاد راهبردی بیاینه بیان کردند.