دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

تاکید امیر عبداللهیان بر بازگشایی مرزهای زمینی ایران و جمهوری

تهران- ایرنا- وزیر خارجه روز پنجشنبه در مکالمه تلفنی با «جیحون بایرام‌اف» همتای آذربایجانی خود بر بازگشایی مرزهای زمینی ایران و جمهوری آذربایجان تاکید کرد.


به گزارش حوزه سیاست خارجی ایرنا، حسین امیرعبداللهیان  در گفت‌وگوی تلفنی با وزیرخارجه جمهوری آذربایجان با تبریک پیشاپیش عید سعید فطر، به تداوم تبادل هیات‌های عالیرتبه بین تهران و باکو که موجب پیشبرد و توسعه روابط شده است، اشاره و ابراز امیدواری کرد نتایج حاصل از کمیسیون مشترک اقتصادی این دوکشور و سایر توافق ها با شتاب اجرا شود.


وزیر خارجه ایران در بخش دیگری از این مکالمه با توجه کنترل شیوع کرونا در هر دو کشور، بر بازگشایی مرزهای زمینی ایران و جمهوری آذربایجان تاکید کرده است. 


عبداللهیان به جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و بویژه مسجد الاقصی هم اشاره و ابراز امیدواری کرد با توجه به ریاست دوره‌ای جمهوری آذربایجان در جنبش غیرمتعهد، این کشور بتواند از ظرفیت‌های خود در جایگاه ریاست بر این جنبش استفاده کرده و در توقف خونریزی و نقض حقوق فلسطینیان نقش موثری ایفا کند. 


اظهار امیدواری وزیرخارجه جمهوری آذربایجان به گشایش مرزهای زمینی این کشور  


 جیحون بایرام‌اف همتای آذری امیر عبداللهیان با تبریک متقابل پیشاپیش عید سعید فطر، از روند توسعه همکاری‌های تهران-باکو ابراز خرسندی کرد.


وزیرامورخارجه جمهوری آذربایجان در این مکالمه خطاب به عبداللهیان گفت که از حضور و فعالیت شرکت‌های ایرانی در بازسازی مناطق آزاد شده این کشور استقبال می‌کند و امیدوار است با تصمیم مناسب ستاد کرونای کشورش، مرزهای زمینی این کشور به زودی باز شود. 


 بایرام‌اف در عین حال در حمایت مشترک کشورهای اسلامی از حقوق خواهران و برادران فلسطینی تاکید و اعلام کرد این کشور آمادگی دارد پیشنهادهای رسیده در خصوص موضوع فلسطین و حمایت حقوق مردم این کشور را در جنش غیرمتعهد دریافت، پیگیری و حمایت کند.


 طرفین در این گفت و گو  در خصوص توسعه همکاری‌های دوجانبه میان دو کشور و تحولات منطقه‌ای به‌ صورت تلفنی گفتگو و تبادل نظر کردند.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40