دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

تامین اعتبارات بنیاد شهید و ایثارگران در اولویت کاری مجلس قرار

تهران- ایرنا-نماینده مردم خمینی شهر گفت: مجلس شورای اسلامی با همه محدودیت‌هایی که در منابع بودجه‌ای دارد در تلاش است تا تامین اعتبارات مجموعه بنیاد شهید و ایثارگران را در اولویت کاری خود قرار دهد.


«محمدتقی نقدعلی» در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در مورد لزوم توجه به وضعیت ایثارگران در کشور گفت: در هرجامعه‌ای عده‌ای خاص جانفشانی می‌کنند همه توان و افتخار جانبازی و شهادت را ندارند. جامعه ما مدیون خانواده‌های ایثارگران و شهدا هستند باید حل مشکلات این قشر مورد توجه قرار گیرد.


 عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تصریح کرد: در همه جوامع حاکمیت برای کسانی که خودشان را برای کشور و ملت در معرض خطر قرار می‌دهند حساب ویژه ای باز می‌کند حتی در جوامعی که مذهب و دین هم جایگاهی ندارد، زیرا آنها برای دفاع از کیان وطن  و چارچوب های امنیتی وارد میدان جنگ شدند و در کشور ما هم باید رسیدگی به مسائل و مشکلات جانبازان به صورت ویژه بررسی شود.


نماینده خمینی شهر بیان داشت: ما ایثار و شهادت را سرفصل ارزش‌های جامعه خود می‌دانیم و باید برای رسیدگی به وضعیت ایثارگران اقدامات ویژه ای انجام دهیم.


نقدعلی بیان داشت: خانواده های شهدا و فرزندان جانبازان  مراجعات خود به نمایندگان در مورد اشتغال  و تبدیل وضعیت قرارداد کاری خود مشکلاتی دارند و جانبازان هم در حوزه  درمان و دارو   با کمبوداتی مواجهه هستند .آنها به اندازه کافی درد و مشکلات  جسمی و روحی دارندنباید به خاطر این گونه مسائل،مشکلات آنها زیادتر شود این وظیفه حاکمیت است که به این موضوع توجه کند.


وی افزود: مجلس شورای اسلامی با همه محدودیت هایی که در منابع بودجه‌ای دارد در تلاش است که تامین اعتبارات مجموعه بنیاد شهید و ایثارگران را در اولویت کاری خود قرار دهد.


نماینده خمینی شهر در مورد ارائه راهکار برای تامین بودجه ای بنیاد شهید و ایثارگران هم گفت: اگر چه این مجموعه در ذیل دولت تعریف می شود اما اگر این بنیاد راهکارهای برای تامین بودجه دارد به مجلس و دولت ارائه کند این خواسته کاملا منطقی است و مجلس هم از این موضوع حمایت می‌کند تا بتوان نیازهای این قشر  به صورت مطلوب تامین شود.


 عضو کمیسیون قضایی مجلس بیان داشت:  در ابتدای بررسی لایحه بودجه  ۱۴۰۱در صحن علنی مجلس،  به شکل خاص مشکلات ایثارگران را مورد توجه قرار خواهیم داد و در حد امکان در باب تامین اعتبارات و بودجه ایثارگران و خانواده شهدا عنایت ویژه ای به این قشر خواهیم داشت.


به گزارش ایرنا،در حالیکه که در خبرها آمده بود در کمیسیون تلفیق سهم بنیاد شهید از فروش سهام ۴۰ هزار میلیارد تومان تصویب شده بود و طبق گفته اعضای کمیسیون  به دلیل همین افزایش مبلغ فروش سهام در بودجه از ۹۰ هزار میلیارد به ۱۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت که در نسخه چاپی ۲۱ بهمن کمیسیون تلفیق نیز همین اعداد و ارقام چاپ گردید در کمال تعجب و در اقدامی خارج از قاعده، در نسخه جدیدی که دیروز و بدون تصویب اعضای کمیسیون تلفیق برای ارائه به صحن علنی آماده شده سهم خانواده ایثار به نصف مبلغ قبلی و ۲۰ هزار میلیارد تومان کاهش یافته است.


این کاهش در حالی رقم می خورد که بودجه درخواستی بنیاد شهید برای حل مشکل جامعه ایثارگری ۱۲۵ هزار میلیارد تومان بود که با اختصاص این ۴۰ هزار میلیارد تومان از محل  فروش سهام، فقط حدود یک سوم از مشکلات ایثارگران قابل رسیدگی بود حال با کاهش این مبلغ به  ۲۰ هزار میلیارد تومان، موجی از نگرانی در میان جامعه معزز ایثار پدید آمده است که باید متولیان امر بدان پاسخگو باشند.


به گفته سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه،با پیگیری های انجام شده در  نشست امروز کاهش بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران از سه منبع برطرف شد و به همان مبلغ ۴۰ هزار میلیارد تومان بازگشت.