دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

بیش از ۱۱ هزار فرصت شغلی جدید در مازندران به ثبت رسید

ساری – ایرنا – مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از ثبت حدود ۱۱ هزار فرصت شغلی جدید در سامانه رصد این استان از ابتدای امسال تاکنون خبرداد.


علی باقری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، میزان تعهد اشتغال این استان در سالجاری را ۵۳ هزار و ۷۶۳ فرصت شغلی اعلام کرد و اظهار داشت: با توجه به فرصت باقیمانده تا پایان سال مالی یعنی تا شهریورماه سال ۱۴۰۲، به طور حتم در مازندران بیش از میزان تعهدات شغل ایجاد خواهد شد.


نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی روز چهارشنبه ۲۵ خرداد ماه با ۲ فوریت طرح تغییر سال مالی ۱۴۰۱ با ۱۸۷ رای موافق، ۳۷ رای مخالف و یک رای ممتنع از مجموع ۲۳۰ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند. براساس این مصوبه مجلس، سال مالی از ۳۱ تیرماه به ۳۱ شهریور تغییر یافت.


وی گفت: بیشترین میزان اشتغال ثبت شده در سامانه رصد مازندران مربوط به صنعت و معدن، کمیته امداد و کشاورزی است که در مقایسه با سایر دستگاه‌های اجرایی موفق شدند تاکنون اشتغال بیشتری را به ثبت برسانند.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، میزان تعهد پارسال برای ایجاد اشتغال را ۳۵ هزار و ۸۴۷ فرصت شغلی اعلام کرد و افزود: در سال گذشته در مجموع ۳۶ هزار و ۶۶۶ شغل جدید در سامانه رصد استان به ثبت رسید که این میزان بیشتر از تعهدات در نظر گرفته شده بود.


باقری نقش تعاونی‌ها بویژه تعاونی تولیدی را در ایجاد فرصت‌های شغلی بسیار مهم  و اثرگذار توصیف کرد و گفت : با سرمایه‌گذاری بیشتر بویژه در بخش تعاونی‌های تولیدی و خدماتی، علاوه بر کاهش نرخ بیکاری، شاهد بهبود فضای کسب و کار، ایجاد اشتغال پایدار و توسعه و افزایش سطح درآمد خانوارها خواهیم بود.


وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی که کشور با مشکلات اقتصادی زیادی دست و پنجه نرم می‌کند،توجه به کارکردهای موثر تعاونی‌ها به ویژه تعاونی‌های تولیدی از اهمیت بسزایی برخوردار است چرا که این تعاونی‌ها ضمن اشتغالزایی و رونق تولید ملی، در توسعه صادرات غیرنفتی و ارزآوری نیز نقش مهم و موثری دارند.
در استان مازندران از مجموع ۱۴ هزار و ۶۳۰ تعاونی ثبت شده، هفت هزار و ۸۰۶ تعاونی در بخش‌های مختلف از جمله تولیدی و خدماتی، کشاورزی، صنعتی، توزیعی، مسکن و عمران فعال و بقیه بنا به دلایل مختلف غیرفعال و راکد هستند.
تعداد اعضای تعاونی‌های فعال استان ۱۲۲ هزار و ۴۰۳ نفر است که در مقایسه با سایر شرکت‌ها، بخش خدمات با ۲ هزار و ۶۹۶، کشاورزی با ۲ هزار و ۱۶۲ و بخش صنعت نیز با یکهزار و ۳۹۷، مسکن با ۳۵۵، تامین نیاز مصرف کنندگان با ۱۹۱ و تامین نیاز تولید کنندگان با ۱۵۲ شرکت، بیشترین تعداد تعاونی‌های فعال و ثبت شده را در مازندران تشکیل می‌دهند.


وب گردی

“https://sohaeshop.com/product-category/%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1%DB%8C/”>ایفون تصویری “https://iransite.com”>طراحی سایت ایران سایت “https://www.mehrparvaz.com/”>آژانس هواپیمایی مهرپرواز “https://www.alefbatour.com/”>آژانس هواپیمایی الفبای سفر “https://www.trip.ir/”>بلیط هواپیما ارزان “https://upmusics.com/category/dl-nuhe-madahi/”>نوحه های محرم “https://www.eligasht.com/”>قیمت بلیط هواپیما “https://www.flytoday.ir/flight”>بلیط هواپیما