دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

به داد گوش هایتان برسید

تهران-ایرنا- گوش دادن به موسیقی از علاقه‌مندی‌هایی است که این روزها دیگر محدود به ضبط‌صوت نیست و اغلب مردم با یک هدفون موسیقی موردعلاقه خود را با هر میزان صدایی که بخواهند گوش می‌دهند و دیگر اطرافیان گوشزد نمی‌کنند که صدا را کم یا زیاد کنند. بهتر است بدانید سقف قرارگیری گوش‌ در معرض سروصدا حدوداً ۸۵ دسی‌بل است اما شدت صوت در حال گوش کردن موسیقی با هدفون، ممکن است تا ۱۲۰ دسی‌بل هم بالا برود و سلامت گوش را به خطر بیندازد.


به گزارش ایرنا به نقل از ایلنا، اگر می‌خواهید گوش‌هایی همیشه شنوا داشته باشید به این چهار توصیه کلیدی عمل کنید.


اول اینکه هدفون‌های کوچکی که داخل گوش قرار می‌گیرند نسبت به هدفون‌های بزرگ که کل گوش را می‌پوشانند فشار بیشتری به پرده گوش وارد می‌کنند و باعث آسیب بیشتری به گوش می‌شوند. پس هدفون‌های بزرگ انتخاب بهتری برای شما هستند.


دوم اینکه هدفون را یک وسیله شخصی بدانید و از اشتراک‌گذاری آن با دیگران خودداری کنید. هدفون‌های مشترک باعث انتقال میکروب بین افراد مختلف می‌شود.


سوم اینکه قانون ۶۰۶۰ را رعایت کنید؛ یعنی حداکثر ۶۰ دقیقه استفاده ممتد با ۶۰درصد توان هدفون. البته هرقدر که زمان استفاده طولانی‌تر باشد صدای هدفون هم باید پایین‌تر باشد.


توصیه چهارم این است که هیچ‌وقت بیشتر از ۱۵دقیقه به‌طور یکنواخت موسیقی را با صدای بلند گوش نکنید و به گوش‌هایتان استراحت بدهید.