دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

بسیاری مشکلات موجود در حوزه وزارت صنعت فرابخشی است واقع بین

تهران- ایرنا- دبیرکل انجمن تولیدکنندگان لوازم‌خانگی گفت: بسیاری مشکلات موجود در حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت، فرابخشی و خارج از کنترل این وزارتخانه است و منتقدان باید واقع‌بین و منصف باشند.


«عباس هاشمی» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درخصوص مطرح شدن استیضاح «سید رضا فاطمی‌امین» وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برخی مسائل را بخشی می‌بینند، ادامه‌داد: در این مدت از عمر دولت سیزدهم هرچند عملکرد وزارت صمت کامل و عالی نبوده، اما در همین شرایط عملکردی قابل دفاع داشته است، زیرا عمده مشکلات موجود فرابخشی و در حقیقت مشکلات کلان کشور است.


این مقام صنفی بیان‌داشت: اینکه با مشکلاتی همچون تشدید تحریم‌ها، افزایش هزینه‌های مبادلات خارجی، نقل و انتقالات ارزی، قطع همکاری شرکای خارجی و عدم اتصال سیستماتیک به شبکه جهانی تولید و تجارت مواجهیم، هیچ یک دست وزارت صنعت، معدن و تجارت و شخص وزیر نیست.


وی اضافه‌کرد: همچنین مسائلی همچون بی‌ثباتی سیاست‌های ارزی، ممنوعیت یا عدم ممنوعیت صادرات برخی اقلام، افزایش هزینه‌های سرمایه‌گذاری در کشور، شاخص نامناسب کسب و کار و غیره تماما دست وزارت صمت نیست و در بسیاری موارد بانک‌ها، وزارت اقتصاد، گمرکات و غیره نیز در به‌وجود آمدن این شرایط دخیلند.


هاشمی اظهارداشت: درخصوص مسائلی همچون کاهش درآمدهای ارزی، محدودیت منابع مالی، کمرنگ شدن انگیزه‌های کسب و کار و حتی قیمت‌گذاری دستوری (که در اغلب موارد ستاد تنظیم بازار در آن تاثیرگذار است) نیز وزارت صنعت، معدن و تجارت نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.


بسیاری مشکلات موجود در حوزه وزارت صنعت فرابخشی است/ واقع‌بین و منصف باشیم


وی در ادامه گفت: با وجود همه مشکلات یاد شده، اما در همین مدت زمان اندک گذشته از دولت سیزدهم اقدامات خوبی از سوی وزارت صمت به‌ویژه در حوزه لوازم‌خانگی شاهد بودیم.


دبیرکل انجمن تولیدکنندگان لوازم‌خانگی خاطرنشان‌کرد: امروز شاهد اقدامات جدی و عملی در مبارزه با قاچاق و کالاهای تقلبی هستیم و جلسات هفتگی در این زمینه با محوریت وزارت صمت به صورت مستمر و با حضور مدیران استانی و کشوری برگزار می‌شود.


وی افزود: سیاست‌های تعمیق ساخت داخل وزارت صمت در دو سال گذشته سبب شده تا دست‌کم ۲۰۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی در حوزه  مایکرویو، الکتروموتورها، بردهای الکترونیکی و غیره حاصل شود.


هاشمی یادآور شد: با فعالیت این انجمن در همکاری با وزارت صمت، تامین بازار لوازم‌خانگی تا حدود زیادی انجام شده و در برخی گروه‌های کالایی از واردات بی‌نیاز شده‌ایم و مطابق آخرین آمارها رشد ۳۰ درصدی صادرات لوازم‌خانگی تا پایان مرداد ماه حاصل شده است.


وی، تدوین سند راهبردی صنعت لوازم‌خانگی را از دیگر اقدامات مثبت و مهم وزارت صمت برشمرد که با همکاری انجمن صنایع لوازم‌خانگی ایران و با بهرگیری از تجارب اساتید و کارشناسان مجرب به انجام رسیده است.


این مقام صنفی، منتقدان را به واقع‌بینی دعوت و تاکید کرد: در شرایط کنونی کشور با وجود تداوم تحریم‌ها و همچنین مشکلاتی که ریشه اغلب آنها خارج از حیطه کاری وزارت صمت است، عملکرد آقای فاطمی‌امین قابل دفاع است.


وب گردی

“https://sohaeshop.com/product-category/%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1%DB%8C/”>ایفون تصویری “https://iransite.com”>طراحی سایت ایران سایت “https://www.mehrparvaz.com/”>آژانس هواپیمایی مهرپرواز “https://www.alefbatour.com/”>آژانس هواپیمایی الفبای سفر “https://www.trip.ir/”>بلیط هواپیما ارزان “https://upmusics.com/category/dl-nuhe-madahi/”>نوحه های محرم “https://www.eligasht.com/”>قیمت بلیط هواپیما “https://www.flytoday.ir/flight”>بلیط هواپیما