دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

بزرگترین نکوداشت جهان به مناسبت زادروز نابغه ایرانی برگزار می شود

تهران – ایرنا – بزرگترین نکوداشت جهان به مناسبت زادروز پروفسور «ریحانه دیهیم جو» نابغه جوان ایرانی برگزار می‌شود.


به گزارش روز چهارشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از انجمن نخبگان IMA، پروفسور ریحانه دیهیم جو نابغه جوان ایرانی، در کنفرانس سالروز جهانی دختران در علم (مقارن با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی)، با حضور مقاماتی عالی‌رتبه از OAS، OAU، ADC و EU به موجب رونمایی از یک سند غرورآفرین درباره وی، به عنوان ترسیم‌کننده بی‌همتای مختصات آینده جهانی تجلیل شد که پیرو آن به نقل از دبیرخانه کنفرانس مذکور، بزرگترین نکوداشت جهان به مناسبت زادروز وی برگزار می شود.


سناریو دقیق و عمیق وی برای تعیین مختصات جهان آینده، استعاره ای از بطری کلاین (سیستمی بسته اما بدون مرز، با حجم بی نهایت و در عین حال صفر که بیرون از آن، درون آن است) با تمایز خنثی بودن زمان در آن (مانند مرکز سیاهچاله و سرعت نور یا قبل از بیگ بنگ) است و فناوری های خلاقانه و کاربردی زندگی کنونی به طور منطقی و متبلور در آن تناظریابی و تعبیه شده اند؛ بنابراین پروفسور ریحانه دیهیم جو با اتکا به سند رونمایی شده مذکور، رکوردهای اقتصادی – اجتماعی بسیاری را در ابعاد تاریخی و جهانی به نام خود ثبت و مصادره کرد.


به همین منظور در مصاحبه با دو مسئول طراز فرهنگی ایران و جهان، به مقایسه نوع مواجهه ملی و بین المللی با این رویداد شگرف و شگفت، بر مبنای اسوه مداری پروفسور ریحانه دیهیم جو برای تعیین جایگاه فرصت گام دو قرن نو در این مختصات پرداخته شده که در نتیجه فقط با عزمی حماسی به جبران ناآگاهی ها و کارشکنی ها و نیز عقب ماندگی ها امید است.


حجت الاسلام رضا غلامی دبیر شورای فرهنگی بیت رهبری گفت: بانوی محجبه و نابغه ایرانی به برکت گام دوم انقلاب اسلامی بیش از پیش در قله‌های علمی و فناوری در عرصه جهانی می‌درخشد و این ثمره خودباوری و پرهیز از هویت ابزاری است که باید با جزییات و هنرمندانه برای همه تبیین کرد اما متاسفانه در این زمینه اقدامی انجام نشده است.


رییس شورای سیاست‌گذاری مجمع عالی علوم انسانیِ اسلامی ضمن انتقاد از مطبوعات و رسانه های ایرانی ادامه داد: اخبار این عرصه، به شکل طبیعی در کشور منتشر می‌شود اما صرف انتشار عادی موثر نیست و باید شاهد ساخت مستندها، برنامه ها و گزارش های جذاب برای رمزگشایی شجاعانه از این پیشرفت باشیم در صورتی که با این جایگاه فاصله بسیاری داریم.


رییس موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: در این موضوع، اصلا در کشور الگوسازی نشده؛ گویا عامدانه به جای دختر متدین ایرانی سزاوار اسوه شدن، از بانوان بدون تقید اخلاقی برای جوانان الگوسازی می شود. البته من از بانوان فرهنگی و انقلابی و نیز از صدا و سیما هم برای ناکارآمدی فوق العاده در این موضوع گلایه دارم.


سردبیر سابق کمیته گزینش و هماهنگی کنفرانس گرامیداشت سالروز جهانی بانوان در علم نیز اظهار کرد: در این کمیته با مشارکت اتحادیه بین المجالس جهانی، به تمهید معرفی پروفسور ریحانه دیهیم جو پرداخته شد اما وی با دلایلی مانند اجتناب از حواشی وقت گیر و حفظ حریم حرفه ای و به باور اعضای کنفرانس به علت تواضع و بی اعتنایی به شهرت، نسبت به فعالیت ما اعلام مخالفت کرد.


خانم سریجان چاولا افزود: برای انتشار گزارشی که از وی در کنفرانس تکریم سالروز جهانی زنان و دختران در علم رونمایی شد به همکاری با بیش از ۲۰ هزار و ۱۸۴ رسانه پرمخاطب جهان و نیز مطابق آن، ایجاد صفحه اختصاصی وی با همکاری ویکی مدیا به ۲۸۰ زبان مبادرت کردیم که معاون وی به محض اطلاع ممانعت کرد.


این منتقد پروپاگاندا تصریح کرد: پس از این وقایع، ۱۸ بانک برتر جهان از نظر میگا (آژانس چندجانبه تضمین سرمایه‌گذاری به عنوان عضوی از گروه بانک جهانی)، با اختصاص کل بودجه تبلیغاتی هشت ساله خود تا ۲۰۳۰، در راستای انگیزه بخشی مردمی، اقدام به انعقاد کنوانسیون «وارپ درایو» (نام سفینه ای هایتک که با پیچاندن فضا – زمان اطراف خود، به ۱۰ برابر سرعت نور می رسد) با کمیته مذکور کردند تا منحصر و منسجم به معرفی تاثیرات و منویات و نیز تشخص و تخصص پروفسور ریحانه دیهیم جو اهتمام ورزند.


مهندس چاولا تاکید کرد: به موجب این کنوانسیون، طی بزرگترین جنبش ترویجی جهان، به مناسبت نکوداشت زادروز پروفسور ریحانه دیهیم جو (۱۴ تا ۲۴ ماه مه ۲۰۲۲)، کیوآرکد اقتباسی از محتوای موجود در b۲n.ir/p۲۳۰۳۲ (شامل دیباچه سند ابداعات، افتخارات، اختراعات و اکتشافات و نیز اخلاقیات پروفسور ریحانه دیهیم جو) به طور هماهنگ در ۱۷۸ کشور با شعار «کاپیتان وارپ درایو» بر همه پایگاه های تبلیغاتی (محیطی، دیجیتالی، چاپی، فستیوالی، اینفلوئنسری، اکسسوری و…) منتخب این بانک ها نقش می بندد و امیدوارند مانند ابتکارات گذشته ما، با مخالفت وی مواجه نشود.