دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

بازگشت هیجان به اروپا با لیگ قهرمانان نگاه ها خیره به انگلیس

تهران- ایرنا- دور رفت مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا سه شنبه و چهارشنبه با برگزاری چهار دیدار باقی‌مانده به اتمام می‌رسد.


به گزارش ایرنا، دور رفت مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا امشب(سه شنبه) و فرداشب(چهارشنبه) با برگزاری چهار دیدار باقی‌مانده این مرحله به پایان می‌رسد. در این گزارش به چهار جدال پیش رو خواهیم پرداخت:


چلسی انگلیس- لیل فرانسه


بازگشت هیجان به اروپا با لیگ قهرمانان/ نگاه‌ها خیره به انگلیس، اسپانیا و پرتغال


آبی‌های لندن به عنوان مدافع عنوان قهرمانی با قرعه نسبتا خوبی مواجه شده‌اند. لیل در گروهی که تیم بزرگی در آن قرار نداشت صدرنشین شد. آنها فصل گذشته با هدایت کریستوف گالتیه، قهرمانی لوشامپیونه شدند و توماس توخل به واسطه سرمربیگری پاریسن‌ژرمن شناخت خوبی از آنها دارد. حالا اما خبری از گالتیه نیست و لیل در لیگ یک رتبه یازدهم را به خود اختصاص داده است. آنها در چهار بازی اخیر خود ۲ باخت را تجربه کرده‌اند و بدون شک کار سختی در استمفوردبریج پیش روی خود خواهند داشت. آبی‌های لندن هر پنج مسابقه رسمی اخیر خود را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند.


ویارئال اسپانیا- یوونتوس ایتالیا


بازگشت هیجان به اروپا با لیگ قهرمانان/ نگاه‌ها خیره به انگلیس، اسپانیا و پرتغال


ویارئال موفق به حذف آتالانتا شد و بعد از منچستریونایتد در رده دوم دور گروهی جای گرفت. در سوی مقابل یوونتوس در گروهی که چلسی حضور داشت سرگروه شد و حالا باید در دلاسرامیکا رودرروی زیردریایی‌های زرد قرار بگیرد. بدون تردید بیانکونری کار سختی در اسپانیا خواهد داشت. یووه با وجود اینکه در هفت بازی اخیرش شکستی نداشته اما در ۲ بازی پایانی متوقف شده است. ویارئال اما بعد از باخت به الچه در چهار بازی گذشته خود سه پیروزی و یک تساوی داشته است. آنها رئال مادرید را متوقف کردند و حالا آماده پیکار با بانوی پیری هستند که قدرت سالیان اخیر را حداقل در بحث نتیجه‌گیری نداشته است. با این حال آلگری تبحر خاصی در فینالیست کردن این تیم دارد.


بنفیکا پرتغال- آژاکس هلند


بازگشت هیجان به اروپا با لیگ قهرمانان/ نگاه‌ها خیره به انگلیس، اسپانیا و پرتغال


یکی از بازی‌هایی که شاید نام بزرگی درش نباشد اما از لحاظ کیفیتی می‌تواند فوتبالدوستان را راضی کند. آژاکس، یکی از ۲ تیم ۱۸ امتیازی دور گروهی با آماری شگفت‌انگیز در لیگ هلند پا به این دیدار خواهد گذاشت و به مصاف میزبانش بنفیکا می‌رود. بنفیکا در لیگ پرتغال قافیه را به پورتو و اسپورتینگ باخته است و لیگ قهرمانان اروپا آخرین فرصت برای شاگردان نلسون وریسیمو است تا خودی نشان دهند. رقابت با تیم جذاب تن‌هاخ یک آزمون دشوار برای بنفیکا در استادیوم دالوژ خواهد بود. آژاکسی که می‌خواهد ماموریت نیمه‌تمام سال ۲۰۱۹ را تمام کند.


اتلتیکومادرید اسپانیا- منچستریونایتد انگلیس


بازگشت هیجان به اروپا با لیگ قهرمانان/ نگاه‌ها خیره به انگلیس، اسپانیا و پرتغال


جذاب‌ترین بازی ۲ شب پیش رو در ورزشگاه وندامتروپولیتانو به انجام می‌رسد. تقابل ۲ تیم بزرگ که در این فصل در حد نام خود در مسابقات داخلی ظاهر نشده‌اند. رودررویی ۲ رویکرد مختلف که می‌تواند آبستن حوادث بسیاری باشد. اتلتیکو پیش از این سابقه آزار دادن تیم‌های انگلیسی را داشته اما آن تیم پرفروغ گذشته نیست و سیمئونه نتوانسته با وجود مهره‌های خوبی که در اختیار دارد به بهترین بازدهی برسد. در طرف دیگر ماجرا منچستریونایتد است. از آخرین درخشش آنها در چمپیونزلیگ سال‌ها می‌گذرد. آنها با هدایت رانگنیک و حضور ستاره‌ای چون کریستیانو رونالدو عطش این را دارند تا یک بار دیگر در لیگ قهرمانان قدرت‌نمایی کنند. البته که کار سختی پیش روی آنهاست. باید دید راند اول این تقابل هیجان‌انگیز به کجا خواهد انجامید.


نتایج چهار دیدار ابتدایی دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بدین ترتیب است:


اسپورتینگ پرتغال ۰-۵ منچسترسیتی انگلیس


پاریسن‌ژرمن فرانسه ۱-۰ رئال مادرید اسپانیا


سالزبورگ اتریش ۱-۱ بایرن‌مونیخ آلمان


اینترمیلان ایتالیا ۰-۲ لیورپول انگلیس