دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

انتقاد رییس جمهور از تعمیم اظهارنظر غلط یک نویسنده به جامعه هنری

تهران – ایرنا – رییس‌جمهور با بیان اینکه خطای آشکار فردی نباید به جامعه هنری تعمیم داده شود، گفت: اولویت دولت مردمی در عرصه فرهنگ، حمایت از تولیدات فاخری است که عناصر هویتی و ارزشی ملت را تقویت کند.


به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه در جلسه هیات دولت با تشکر از همه سازمان‌های دولتی، نیروهای مسلح، صدا و سیما، خبرگزاری‌های ملی و محلی و استانداران استان‌های ساحلی برای پیگیری و اجرای دستور آزادسازی حریم دریاها، اظهار داشت: باید با طراحی صحیح بستر مناسبی برای تفریح سالم و نشاط مردم در سواحل ایجاد شود.


رییس‌  جمهور افزود: اولویت دولت مردمی در عرصه فرهنگ، حمایت از تولیدات فاخری است که عناصر هویتی و ارزشی ملت، یعنی اسلام، ایران، خانواده، مقاومت و ایستادگی، عدالت خواهی، مسئولیت پذیری و فساد ستیزی را تقویت کند.


وی افزود: البته در حاشیه جشنواره سینمایی فجر، اظهارنظر غلطی انجام شد که با وجود عذرخواهی مکرر گوینده آن، وزارت ارشاد نیز آن سخنان را رد و محکوم کرد.


 رئیسی با تشکر از حساسیت و غیرت دینی در مقابل این قضیه، افزود: معتقدیم که خطای آشکار فردی نباید به جامعه هنری تعمیم داده شود.


رییس دولت سیزدهم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ در صحن مجلس شورای اسلامی، خاطر نشان کرد: لایحه بودجه ۱۴۰۱ در تعامل و همکاری مشترک دولت و مجلس می‌تواند یک سند مالی خوب و متوازن برای رفع مشکلات کشور باشد.


رئیسی با اشاره به اهمیت ماه‌های ‌مبارک رجب، شعبان و رمضان بر اغتنام فرصت معنوی این روزها تاکید و تصریح کرد: خدمت به مردم و انجام کارهای بزرگ نیازمند توفیق و مدد الهی است و باید از فرصت ماه رجب بهره کامل برده شود.


همچنین در جلسه هیات دولت وزیر کشور در مورد آزادسازی سواحل گزارشی ارائه و بر اجرای دقیق دستور رییس جمهور در این زمینه تاکید کرد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گزارشی از روند اجرا و برگزاری جشنواره فیلم فجر ارائه کرد.