دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

امیرعبداللهیان بر اهمیت تقویت همکاری های آژانس با ایران فراتر

تهران – ایرنا – وزیر امور خارجه با تاکید بر ضرورت رویکرد مستقل، حرفه‌ای و بی‌طرفانه آژانس، بر اهمیت تقویت روابط و همکاری‌های آژانس با ایران در زمینه‌های فراتر از مباحث نظارتی و بازرسی و از جمله حمایت از صنعت هسته‌ای صلح آمیز ایران تصریح کرد.


به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایرنا از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به منظور انجام گفت وگوهای فنی با مسوولان سازمان انرژی اتمی ایران به تهران سفر کرده است، بعد از ظهر شنبه با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت وگو کرد.


 وزیر امور خارجه در این ملاقات با تاکید بر ضرورت رویکرد مستقل، حرفه ای و بی‌طرفانه آژانس، بر اهمیت تقویت روابط و همکاری های آژانس با جمهوری اسلامی ایران در زمینه های فراتر از مباحث نظارتی و بازرسی و از جمله حمایت از صنعت هسته ای صلح آمیز ایران تصریح کرد.


 امیرعبداللهیان همچنین ابراز امیدواری کرد با مذاکرات و تفاهمات حاصله بین آژانس و سازمان انرژی اتمی زمینه اجرایی شدن توافقات بیش از پیش فراهم شود.


وزیر امور خارجه در این ملاقات با اشاره به نقش رژیم صهیونیستی در ایجاد اختلاف انگیزی و بحران سازی، توجه مدیر کل را نسبت به هر گونه سوء استفاده رژیم صهیونیستی از سازوکارهای آژانس جلب کرد.


امیر عبداللهیان اظهار امیدواری کرد در سفر مدیرکل آژانس، اعتماد متقابل و همکاری‌های طرفین بیش از پیش تقویت شود.


تاکید بر رویکرد فنی و حرفه‌ای بر تقویت روابط و همکاری ها و یافتن راه حل های خلاقانه


رافائل گروسی نیز متقابلا ضمن تاکید بر رویکرد فنی و حرفه‌ای بر تقویت روابط و همکاری ها و یافتن راه حل های خلاقانه تاکید کرد.


وی همچنین بر آمادگی آژانس برای حمایت از طرح های مشترک در زمینه استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای تاکید کرد و دیدار خود از ایران را نشانه‌ای از اراده برای گفت وگو و درک متقابل، حل مسائل و ارتقای همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.


دو طرف در این ملاقات روند همکاری آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی را مثبت و موفق خواندند.


تهران – ایرنا – مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.