دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

امام جمعه همدان ریشه جنایت تروریستی حرم رضوی تفکر تکفیری است

همدان- رایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: منشا و ریشه جنایت تروریستی حمله به روحانیان جهادگر در حرم امن رضوی، تفکرات تکفیری است که در باب توحید و شرک نظریات خاصی دارد و شیعه و سنی را محکوم به کفر می‌داند.


به گزارش ایرنا، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر همدان، افزود: یکی از مصادیق تقوا مراقبت از گرفتار شدن در فتنه است در فتنه ها نباید اجازه سو استفاده را داد و در حادثه اخیر حرم امن امام رضا(ع)، دشمن دنبال ایجاد فتنه است.


وی اضافه کرد: بخشی از سلفیت که جامعه انسانی را کافر و مشرک می داند به راحتی خونریزی می کند، این تفکر  نه تنها برای شیعه بلکه برای امت اسلامی بسیار خطرناک است و بسیاری از اهل سنت توسط این افراد قتل عام و شهید شدند.


امام جمعه همدان با بیان اینکه جریان تکفیری جریان آسیب زا برای شیعه، سنی و امت اسلامی است، اظهار داشت: فرد تروریست تحت تاثیر القائات تکفیری و فضاهای رسانه ای تکفیری دست به خشونت در کنار حرم امام رضا(ع) زده است و جامعه اسلامی این قبیل خشونت ها و تفکر داعشی را بعد از شکل گیری جریان تکفیری با حمایت دولت انگلیس زیاد دیده است.


آیت الله شعبانی موثقی گفت: امروز شیعه و سنی باید در کنار هم برای مقابله با این تفکر خطرناک که مرز بندی ساختگی و اختلاف افکنی دارد ایستادگی کند، این تفکر در جامعه اسلامی با نقشه های انگلیس ایجاد شده است .


وی با بیان اینکه دشمنان دنبال بهره مندی از این حادثه هستند، تصریح کرد: هیچ کشوری به اندازه ایران شبکه رسانه ای و فضای مجازی مخالف و معاند ندارد و هزاران شبکه و سایت علیه نظام اسلامی تبلیغ می کنند و در این راستا رهبری فرزانه انقلاب فرمودند «دشمن با همه توان به صورت ترکیبی وارد شده بنابراین باید جهاد تبیین را جدی گرفت».


امام جمعه همدان تاکید کرد: هدف دشمن ایجاد اختلاف مذهبی، قومی و قبیله ای بین شیعه و سنی است آنها دنبال ایجاد اختلاف ملی و  حاشیه سازی در شرق کشور بین ایران و افغانستان هستند.


آیت الله شعبانی موثقی ادامه داد: این در حالیست که مردم افغانستان لشکر فاطمیون را برای دفاع از حرم ایجاد کردند و بیش از چهار دهه است که ایران اسلامی از مردم افغانستان حمایت می کند.


وی افزود: هدف دوم دشمن از حوادث اخیر به حاشیه بردن اذهان مردم به ویژه دولت از مسائل اصلی کشور از جمله اقتصاد و گرانی است.


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان تاکید کرد: ورود عده ای از بانوان به استادیوم که باید این مساله رفع و بسترهای آن مهیا شود مساله اصلی کشور نیست بلکه مساله اصلی کشور گرانی های موجود در بازار و اقتصاد است.


آیت الله شعبانی موثقی افزود: دشمن سعی دارد تمرکز دولت را به مسائل حاشیه ای مشغول کند در حالیکه مساله اصلی مردم اقتصاد و رفع گرانی است، دشمن در فضای مذاکره با حاشیه سازی درصدد فشار داخلی به دولت است.


وی گفت: ترسیم غیر واقعی از واقعیت های اجتماعی از دیگر اهداف دشمن است چرا که بعد از وقوع این حادثه دشمن با فضا سازی و مدیریت فضای مجازی درصدد القای وجود فاصله و شکاف بین روحانیت و مردم است.


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: دشمن حتی کامنت های منتشر شده در فضای مجازی را مدیریت کرده و به نحوی نشان می‌دهد که مردم از این اتفاق خوشحال هستند در حالیکه واقعیت های اجتماعی آن چیزی نیست که در فضای مجازی می بینید و درصد بالایی از این کامنت ها مربوط به افراد خارج از کشور است.


آیت الله شعبانی موثقی تاکید کرد: ملت متمدن ایران به علت اعتقاد به دین اسلام و داشتن فرهنگ غنی هیچگاه از خشونت و مرگ کسی احساس خوشحالی نمی کند چرا که فرهنگ ایرانی، آیین اسلامی و تمدن ایرانی این ملت به آنها اجازه نمی دهد در برابر توسعه خشونت آن هم در برابر قشری خاص، شریف، محروم و مظلوم احساس خوشحالی کنند.


امام جمعه همدان گفت: جامعه روحانیت مخالف حقوق نجومی، فساد و اختلاس است و سعادت ابدی مردم و کشور را می خواهد. 



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40