دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

امام جمعه مراغه جایگاه روحانیت تضعیف نشدنی است

مراغه- ایرنا- نماینده مردم آذربایجان شرقی با اشاره به حادثه تروریستی در حرم مطهر رضوی گفت: جایگاه روحانیت در بین مردم تضعیف نشدنی است.


به گزارش ایرنا، آیت الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه های این هفته نماز جمعه مراغه با اشاره به شهادت ۲ طلبه و روحانی در حرم مطهر رضوی گفت: متاسفانه این گونه حرکات تروریستی در کشور وجود داشته لیکن مسئولان انتظامی، امنیتی و نیز حافظان اماکن مذهبی در برابر این گونه حرکات هوشیار باشند.


 آیت الله پورمحمدی افزود: با وجود هجمه های اخیر علیه روحانیون، جایگاه روحانیت در کشور و نظام اسلامی و نیز در بین مردم تضعیف نشدنی است، زیرا که روحانیون همواره از تولد تا وفات در کنار مردم متولی امور شرعی و مذهبی آنان هستند.


وی ادامه داد: وقوع حادثه تروریستی در حرم رضوی و سایر اعمال ننگین توسط گروه های تکفیری و نفوذی، نشان داده است که دشمنان نظم اسلام چه اندازه به روحانیون و حضور آنان در بین مردم حساس هستند.


امام جمعه مراغه با اشاره به آتش بس انجام شده بین یمنی ها و ائتلاف سعودی در روزهای اخیر گفت: با وجود آتش بس، برخی حملات به اماکن مسکونی و بیمارستانی در این کشور ادامه داشته و مردم مظلوم یمن در تامین غذا و دارو با مشکل مواجه هستند.


وی افزود: مردم مقاوم یمن همواره در سال های تجاوز سعودی ها به این کشور، با وجود مشکلات زیاد در برابر دشمنان ایستاده اند.


وی با بیان اینکه برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی برخلاف ادعاهای خود، سازش کرده اند، ادامه داد: ایران اسلامی تنها کشوری است که به برکت هدایت های رهبر معظم انقلاب، واقعا و دلسوزانه حامی مردم مظلوم فلسطین بوده است و این واقعیت در روز جهانی قدس بار دیگر متجلی خواهد شد.


نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه همچنین تاکید کرد: صدا و سیما اجازه پخش برخی مصاحبه های نامناسب و مخالف با آموزه های دینی و مسائل اجتماعی را در بخش های خبری ندهد.




آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40