دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

افزایش اعتبارات تخصیص یافته به دستگاه های حمایتی در بودجه۱۴۰۱

تهران- ایرنا-نمایندگان مجلس با اختصاص ۵ درصد از منابع حاصل از تعرفه ورودی واردات خودرو به نسبت ۷۰ درصد کمیته امداد و ۳۰ درصد سازمان بهزیستی در بودجه ۱۴۰۱ در جهت حمایت ویژه از محرومان کشور موافقت کردند.


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان در نشست علنی نوبت سوم امروز (یکشنبه ۱۵ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور با بند الحاقی ۱ تبصره ۷ این لایحه موافقت کردند.


در جریان بررسی این بند نمایندگان با پیشنهاد عباس مقتدایی برای الحاق یک بند به این بند الحاقی با ۱۵۲ رأی موافق، ۳۵ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۸ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.


براساس بند الحاقی ۱ اصلاحی تبصره ۷ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور؛


– به منظور تأمین مالی شبکه راه آهن کشور و ایجاد خطوط ریلی مورد نیاز اعم از قطار عادی، برقی و سریع السیر و قطار شهری و تکمیل پروژه های نیمه تمام در خطوط ریلی و بخش راهسازی با اولویت مناطق محروم و روستایی و اصلاح نقاط حادثه‌خیز در جاده‌ها، توسعه فرهنگ حمل و  نقل و ارتقاء مدیریت عبور و مرور ناوگان حمل و نقل در سال ۱۴۰۱ به دولت اجازه داده می‌شود از محل ارز غیر صادراتی خود یا دیگران  با نظارت بانک مرکزی و با رعایت سیاست‌های کلی نظام نسبت به صدور مجوز واردات تعداد پنجاه هزار(۵۰.۰۰۰) دستگاه خودروی سواری و بیست هزار(۲۰.۰۰۰) دستگاه کامیون، اتوبوس بیرون و درون شهری، تریلی، تریلی یخچال دار، واگن، واگن یخچال دار و کشنده و ده هزار(۱۰.۰۰۰) دستگاه ماشین آلات سنگین معادن و راهسازی اعم از نو ساخت یا حداکثر ۵ سال ساخت، توسط بخش خصوصی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی با تعرفه ورودی که به تصویب هیات وزیران می‌رسد، اقدام و درآمد ناشی از آن را به حساب جدول شماره (۵) این قانون واریز نماید. منابع واریزی از محل جداول و ردیف های هزینه ای مربوط به مصرف می رسد.


۵ درصد از منابع  حاصله به نسبت ۷۰ درصد کمیته امداد امام خمینی (ره) و ۳۰ درصد سازمان بهزیستی اختصاص می یابد.