دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

اعدام و خشونت افسارگسیخته راه حل بحران های خود ساخته نیست

تهران – ایرنا – سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: اعدام و خشونت افسارگسیخته راه حل بحران‌های خود ساخته نیست و دولت عربستان نمی‌تواند از عناوین متداول برای پوشاندن آشفتگی‌های سیاسی و قضایی و سرکوب مردم سوء استفاده کند.


به گزارش حوزه سیاست خارجی ایرنا از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، سعید خطیب زاده در واکنش به اعدام دسته جمعی اخیر در عربستان این اقدام غیر انسانی را در مغایرت با مبانی اولیه حقوق بشر و حقوق بین الملل و اقدامی مغایر با اصول انسانی و رویه های حقوقی پذیرفته شده بدون رعایت فرآیندهای عادلانه قضایی دانست.
 
خطیب زاده تاکید کرد: اعدام و خشونت افسارگسیخته راه حل بحران های خود ساخته نیست و دولت عربستان نمی تواند از عناوین متداول برای پوشاندن آشفتگی های سیاسی و قضایی و سرکوب مردم سوء استفاده کند.


خطیب زاده با یادآوری اعمال استانداردهای دوگانه کشورهای غربی و استفاده ابزاری از مفهوم حقوق انسان، سکوت و بی عملی کشورهای مدعی حقوق بشر به این گونه اقدامات را محکوم کرد و آن را نشانه‌ای از دورویی این کشورها در بهره برداری سیاسی از مفهوم حقوق بشر برای مطامع سیاسی خود و علیه دولت های مستقل دانست.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40