دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

اسکوچیچ با برانکو در ارتباط نیستم هم گروهی با کرواسی اشکم را

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: به طور حتم اگر با کرواسی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر همگروه شویم امکان دارد گریه کنم. از این فکر می‌لرزم و نمی‌دانم چه بگویم.


به گزارش ایرنا، «دراگان اسکوچیچ» سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با سایت کروات NOVI LIST در خصوص احساس خود از صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهار کرد: هیچ احساسی بهتر از بیدار شدن در صبح بعد از پیروزی نیست، اما من حتی شب‌های بعد از مسابقه هم زیاد نمی‌خوابم. البته احساساتم سر جایش است اما در مورد این موضوعات کاملاً منطقی هستم. بعد از دیدار با عراق، یک مهمانی واقعی در ورزشگاه آزادی برپا شد.


وی ادامه داد: قبل از دیدار با عراق، پنج بازیکن داشتیم که نمی‌توانستیم روی آن‌ها حساب کنیم. حالا سوال اینجاست است که بعد از آن جشن بزرگ چه چیزی در انتظارمان است. کرونا اطراف ما است و بعد از بازی هم هواداران زیادی در زمین حضور داشتند. چنین جشن‌هایی نیز در خیابان‌ها برگزار شد و من بسیار خوشحالم که باعث خوشحالی مردم شدیم.


اسکوچیچ تصریح کرد: از سفیر کرواسی در تهران و از سفیر ایران در زاگرب پیام تبریک دریافت کردم. اساتیدم از دانشگاه زاگرب و همچنین هم تیمی‌هایم از لاس پالماس با من تماس گرفتند. تمام شب پیام‌ها را خواندم و برخی از این پیامها من را تحت تأثیر قرار داد.


سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در مورد ارتباطش با «برانکو ایوانکوویچ» سرمربی اسبق ایران و فعلی تیم عمان گفت: من زیاد با او در تماس نیستم. مثلا با لوکا میلانوویچ، مربی بدنساز تیم ملی کرواسی در ارتباط بودم و در مورد برخی پروتکل‌ها، هیدراتاسیون و دمای بالا با او مشورت کردم. من با همه صحبت می‌کنم و به خاطر موفقیت‌هایشان به آن‌ها تبریک می‌گویم. آنها نیز به من تبریک گفتند.


وی درباره مشکلی که با «مهدی طارمی» پیدا کرده بود اظهار داشت: او به برخی از جملات من که در یکی از مصاحبه‌هایم در کرواسی گفته شد و در ایران بد ترجمه شده بود، واکنش نشان داد. این ترجمه توسط برخی گروه‌های علاقه‌مند به ورزش انجام شده بود. اگر بخواهم آن را ساده کنم، یک سوء تفاهم بود. هرگز با طارمی مشکل نداشتم، همه این‌ها حل شده است. او بازیکن کلیدی و بهترین بازیکن پورتو است. 


اسکوچیچ در خصوص آمار فوق‌العاده خود با تیم ایران گفت: بازیکنان خیلی با انگیزه بودند و توانستیم از شرایط سختی خارج شویم. تقریباً ناامید بودیم اما راز موفقیت ما این بود که برای این جایگاه آماده بودم، زیرا سال‌ها برای آن تلاش کرده بودم. علاوه بر این، ذهنیت، فرهنگ و بازیکنان ایران را می‌شناختم. من فکر می‌کنم این راز موفقیت است.


سرمربی تیم ملی فوتبال در خصوص میزبانی قطر از جام جهانی ۲۰۲۲ بیان کرد: قطر مثل خانه ایران است. این کشور بسیار نزدیک است و روابط خوبی با ایران دارد. فکر می‌کنم حتی برخی تسهیلات دریافت روادید نیز وجود خواهد داشت. این موضوع من را خیلی خوشحال می‌کند. 


وی در خصوص قرعه‌کشی جام جهانی و احتمال همگروهی ایران و کرواسی اظهار داشت: به طور حتم اگر با کرواسی همگروه شویم امکان دارد گریه کنم. از این فکر می‌لرزم و نمی‌دانم چه بگویم.


تیم ملی فوتبال ایران پنجشنبه هفته گذشته در ورزشگاه آزادی با عبور از سد عراق موفق شد به عنوان اولین تیم آسیایی پس از قطرِ میزبان، صعودش به جام جهانی ۲۰۲۲ را مسجل کند. شاگردان دراگان اسکوچیچ سه هفته پیش از پایان مرحله سوم مسابقات انتخابی موفق به این کار شدند.


ایران حالا باید در سه دیدار پایانی خود به ترتیب به مصاف تیم‌های امارات (میزبان)، کره‌جنوبی (میهمان) و لبنان (میزبان) برود. پیش از این در انتخابی جام‌های جهانی ۱۹۷۸، ۲۰۰۶ و ۲۰۱۸ نیز با چنین شرایطی روبرو شده بودیم. موقعیتی که صعودمان پیش از پایان مسابقات قطعی شده بود.