دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

اسماعیلی دنبال سینمایی امیدآفرین و اخلاق گرا هستیم

تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه دنبال سینمایی امیدآفرین و اخلاق‌گرا هستیم، گفت: امروز در آغاز گام دوم انقلاب اسلامی در جهاد تبیین هنر و فرهنگ ایرانی باید پیشتاز باشیم و با سینما می‌توانیم بسیاری از دستاوردها و موفقیت‌ها را به جهانیان نشان دهیم.


به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی در اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم فجر که عصر امروز (جمعه، ۲۲ بهمن) در برج میلاد برگزار شد، گفت: جای بسی خوشبختی است که بهار سینمای ایران مقارن شده با بهار ملت ایران. ۱۲ بهمن ماه آغاز جشنواره چهلم بود و امروز ۲۲ بهمن پایان این جشنواره. چهلمین جشنواره فیلم فجر امشب به پایان می رسد و عدد ۴۰ یک عدد مقدس در فرهنگ دینی ماست.


وی افزود: از فردا با همه قدرت و همه عده و عوده خودمان در پی آن هستیم تا برای جشنواره چهل و یکم فجر سینمایی امیدآفرین، اخلاق گرا و آگاهی بخش را برای این مرز و بوم رقم بزنیم.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما در ۳۱ استان و در بسیاری از روستاها با سینمای سیار مردم را پای این جشن بزرگ نشاندیم. ما در این جشنواره کارهای مهمی را تجربه کردیم. از گونه های مختلف در بخش پایانی حضور داشت که این یکی از محاسن بزرگ جشنواره بود. از چهار نسل سینمای بعد از انقلاب در این جشنواره حضور داشتند که این جای مباهات دارد.


اسماعیلی خاطرنشان کرد: ما برای آینده بهتر سینمای ایران با بررسی همه تجارب به دست آمده در این چهل سال با همه نقاط قوت و ضعف ها به برنامه ریزی برای آینده می اندیشیم و انشالله این گام بزرگ را در این دولت برخواهیم داشت تا سینمایی متناسب با تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم. 


وی افزود: سینمای ما امروز موفقیت های بسیاری را به دست آورده اما تا جایگاه مطلوب فاصله زیادی دارد. امسال نام و یاد سردار بزرگ پهلوان ایران و قهرمان دنیای اسلام بر تارک این جشنواره درخشید.


اسماعیلی در ادامه اظهاراتش عنوان کرد: جشنواره ما در پی آن بود که امید و آگاهی را به مردم ایران عرضه کند امروز در آغاز گام دوم انقلاب اسلامی در جهاد تبیین هنر و فرهنگ ایرانی باید پیشتاز باشد.ما با سینما می توانیم بسیاری از دستاوردها و موفقیت ها و یک روایت اصیل از ایران را به جهانیان نشان دهیم. عدالت فرهنگی که شعار رئیس جمهور محبوب ماست، در این دوره از جشنواره با اکران آثار در ۳۱ استان به ثمر نشست. 


وی خاطرنشان کرد: سینما جایگاه مهمی دارد به همین دلیل همه همت ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی بر اقتصاد فرهنگ و هنر زده است؛ ما تلاش کردیم بخشی از این مشکلات را حل کنیم اما مشکلات زیاد است و کرونا لطمه بسیاری به بدنه سینما زده اما ما با برنامه ریزی مدون برای حل این مشکلات می‌کوشیم. 


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: از همه دست اندرکاران، هیات انتخاب، هیات داوری، دبیرخانه جشنواره، سازمان سینمایی، خانواده بزرگ سینما و از همه دست اندرکارانی که اکثرا دیده نمی شوند تقدیر و تشکر می کنم. همه همت خودمان را مصروف می کنیم برای یک جشنواره بزرگ که در تراز شعارهای اصیل انقلاب اسلامی در جشنواره چهل و یکم باشد.