دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

استاد حوزه علمیه قم سعودی ها آلت دست صهیونیسم هستند

قم-ایرنا- استاد حوزه علمیه قم گفت: سعودی‌ها آلت دست صهیونیسم هستند و این حتما روزی برملا و دامنگیر آنها خواهد شد و خون‌های پاک به ناحق ریخته شده مایه نابودی حاکمان این کشور می‌شود.


آیت الله سیدمجتبی نورمفیدی روز چهارشنبه در جلسه درس خارج از فقه خود با اشاره به اعدام دسته جمعی ده ها شهروند عربستان سعودی بیان کرد: این اتفاقی که در عربستان اتفاق افتاد واقعا دل انسان را به درد می ‏آور،  ۸۱ نفر انسان مسلمان که نیمی از اینها از شیعیان بودند وحشیانه به شهادت رسیدند.


وی افزود:  این افراد را به بهانه های واهی گردن زدند که بیشتر جوان های کم سن و سال بودند، این یک جنایت بسیار بزرگ آن هم در مقابل دیدگان همگان بود و ببینید این دولت ها و مدعیان حقوق بشر هیچ کدام دم بر نیاوردند و حتی در انگلیس که عده ای اعتراض کردند و خواستار تعویق سفر یکی از مقامات انگلیسی به عربستان بودند، پاسخ دادند که عربستان کشور بزرگ تولید کننده نفت است.


استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: واقعا این حادثه درد آور و تاسف بار و نگران کننده است، همه ما به عنوان مسلمان و شیعه مسئولیت داریم که اعتراض کنیم، هر کسی به سهم خودش و من گمانم این است که پشت صحنه این قضایا صهیونیسم است، هر اتفاق تلخی در این منطقه می‎افتد ریشه‎اش به آنها برمی‎گردد.


نورمفیدی خاطرنشان کرد: اگر یک روزی داعش و گروه های سلفی و افراطی آن جنایات رامرتکب می‎ شدند و الان هم گاهی ادامه می ‎دهند، پشت صحنه آنها نقشه های شوم آمریکا و انگلیس و اسرائیل است، اگر امروز رژیم سعودی این کار را انجام می ‏دهد این نیز با نقشه های شوم صهیونیست ها صورت می گیرد.


وی اضافه کرد: سعودی ها آلت دست صهیونیسم هستند و این حتما روزی برملا خواهد شد و این جنایات دامن گیر آنها می ‏شود و این خون های پاک به ناحق ریخته شده حتما مایه نابودی آنها خواهد بود و این وعده خداوند تبارک وتعالی است.


نورمفیدی اظهار داشت: جا دارد همه مسلمانان چه شیعه و چه سنی به این جنایت اعتراض کرده به کسانی که پشتیبانی می کنند اعتراض شود، نسبت به برخود دو گانه مدعیان آزادی و حقوق بشر اعتراض کنند که بالاخره نمی‎ شود جایی خونی ریخته شود و کلی سر وصدا ایجاد شود ولی جای دیگری خون ها ریخته شود و سکوت پیشه کنند.


به گزارش ایرنا، وزارت کشور عربستان روز شنبه ۲۱ اسفند ماه از اجرای حکم اعدام ۸۱ نفر از جمله ۴۱ شیعه خبر داد که اتهام آن‌ها مواردی چون «داشتن افکار نادرست، عقاید انحرافی، همکاری اطلاعاتی با داعش، القاعده و انصارالله یمن و اقدام علیه امنیت عمومی و ایجاد شورش و هرج و مرج و انجام فعالیت‌های تروریستی» ادعا شده است.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40