دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

آمریکا استفاده روسیه از موشک های مافوق صوت در اوکراین را تایید

نیویورک-ایرنا- مقامات آمریکایی استفاده روسیه از موشک‌های مافوق صوت در اوکراین را تایید کردند.


“سی ان ان” به نقل از مقامات آمریکایی روز شنبه نوشت که روسیه هفته گذشته از این موشک‌ها برای اولین بار در یک جنگ استفاده کرده است و آمریکا توانسته این موشک را رهگیری کند. 
این مقامات همچنین خاطرنشان کردند استفاده از این موشک‌ها برای آزمایش آن‌ها بوده و روسیه قصد داشته پیام روشنی به غرب در خصوص توانایی‌های نظامی خود ارسال کند. 
وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که موشک‌های مافوق صوت موسوم به “کینژال” را علیه یک انبار مهمات نظامی در روستای دلیاتین واقع در غرب اوکراین به کار برده است و این موشک با موفقیت به هدف خود برخورد کرده است. 
به گزارش ایرنا، هایپرسونیک یا موشک‌های مافوق صوت به این معنی است که این نوع موشک‌ها می‌توانند با سرعتی حداقل پنج برابر سرعت صوت (۵ ماخ) یا بیش از ۶۱۰۰ کیلومتر (۳۸۰۰ مایل) در ساعت حرکت کنند. این موشک‌ها می‌توانند در حین پرواز مانور دهند که این امر ردیابی و رهگیری آن‌ها را بسیار دشوارتر از موشک سنتی می‌کند. با کاستن از زمان پرواز، این نوع موشک‌ها فرصت پاسخگویی و واکنش را نیز کاهش می‌دهند. بسته به نوع طراحی، آن‌ها می‌توانند کلاهک هسته‌ای یا معمولی حمل کنند و قادرند تعادل راهبردی را برهم بزنند. 
روسیه، آمریکا، چین و اخیرا کره شمالی دارای این نوع از موشک‌ها می‌باشند. 
وزارت دفاع آمریکا برای رقابت با روسیه و چین،  تولید و توسعه موشک‌های مافوق صوت را در اولویت قرار داده است. 
ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد. 
پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند. 
همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه در حال افزایش است
 



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40